BasBQ
Beef en Steak

Koud- en warmrookkast

O

Olaf

Gast
In het board 'Even voorstellen' plaatste ik een foto van mijn rookkast. De rookkast en de vuurplaats zijn eigenhandig respectievelijk getimmerd en gemetseld.
Voor koudroken stook ik het vuurtje op om het daarna te temperen tot een maximale temperatuur van 28 ?C. In de lange pijp tussen vuur en kast koelt de rook aardig af. Zeker zoals op de foto als de buitentemperatuur ver onder het vriespunt ligt.
Voor het warm roken stook ik het vuur op. Ik gebruik hier alleen elzenhout dat hier in overvloed aanwezig is en zonder probleem te kappen is.

rookkast3.jpg
[size=14pt]
koud roken bij -20 ?C​
rookkast2.jpg
 
inventief Olaf, is leuk om te zien hoe je daar met die extreem lage temperaturen jezelf aan het kietelen bent
 
Kicke dat lange rookkanaal :)
 
Erg mooi zo :D
 
Ik denk dat ik de schutting van de buren maar recht voor hun achterdeur zet. Misschien past ie dan net er in :).
Erg leuk gemaakt hoor.
 
wat lijkt me dat vervelend om in dat land te wonen, met zoveel ruimte, witte sneeuw, rendieren in de achtertuin, rust........................................................... nee hoor ik ben niet jaloers ;)
 
ik ben een paar keer in Finslapland geweest, als je daar bent wil je nooit meer weg.
Ik denk dat jij het zelfde voelt daar.
 
Kouder roken als dit is er bijna niet in Nederland.
 
Gaaf!
 
Ik krijg ruzie met mijn vrouw als ik zo'n installatie in de achtertuin zet.
Ziet er wel goed uit.
 
Riona + 1
 
Terug
Bovenaan Onderaan