BasBQ
Beef en Steak

Koreaanse WOK schoonmaken

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Gegroet allen,

Ik heb dit weekend voor de eerste keer gebruik gemaakt van de Koreaanse Wok op mijn Weber GBS systeem.....Werkt echt perfect voor de gemarineerde speklapjes en andere gemarineerde dingen. Al het vet wordt netjes opgevangen en niks beland op de brikketten.

Echter heb ik na 1 keer al BBQ-en zwarte vlekken op de gietijzeren wok en ik weet niet goed hoe ik deze het beste kan onderhouden. In de beschrijving staat dat ik geen agressief schoonmaak middel en ijzeren schuursponsen mag gebruiken ivm de emaille laag.

Heeft iemand suggesties voor me? of heeft iemand anders hier dezelfde ervaring? Ik vraag het liever hier aan experts dan dat ik het aan Weber zelf ga vragen.

tata,
H.
 
Goed inbranden met bv pinda olie, en daarna nooit meer met zeep erop. Kijk anders ff op youtube naar how to season a wok. Uiteindelijk komt het allemaal op het zelfde neer,plaatstaal of gietijzer.
 
Als het geemaileerd is hoef je er eigenlijk niets aan te doen (tov gietijzer) gewoon heet stoken en met een niet schurend materiaal schoonmaken.
Bijv geel/groen pannensponsje eventueel met wat warm water
 
Het is blijkbaar : porselein ge?mailleerd gietijzer

ik heb nu alleen met een zachte schuurspons en warm water met wat afwasmiddel gedaan, maar de ingebrande zwarte vlekjes blijven toch zichtbaar. Ik ben dus bang als ik na 10 keer dit gebruikt hebt, dat ie nog slechter gaat uitzien. Ik weet niet of dit gewoon normaal is voor dit soort pannen.
 
Mijn Primo heeft ook een porselein ge?mailleerd rooster, Volgens fabrieksopgave  heet stoken en met niet schurend middel/gereedschap schoonmaken.
tov gietijzer mag je hier wel gewoon zeep gebruiken, Hardnekkige plekken blijf je altijd we houden maar met een beetje "elbow grease" moet het toch lukken.
 
Hannibal zei:
Het is blijkbaar : porselein ge?mailleerd gietijzer

ik heb nu alleen met een zachte schuurspons en warm water met wat afwasmiddel gedaan, maar de ingebrande zwarte vlekjes blijven toch zichtbaar. Ik ben dus bang als ik na 10 keer dit gebruikt hebt, dat ie nog slechter gaat uitzien. Ik weet niet of dit gewoon normaal is voor dit soort pannen.

Ik zou me er absoluut niet druk om maken. Uiteindelijk wordt elke pan zwart...
 
Hallo, ik heb ook zo'n ding ga hem vandaag voor het eerst gebruiken.
Nog tips?
 
Lekker vies maken dat ding!! ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan