BasBQ
Beef en Steak

Koreaanse spiesjes ? la MarBQ

 
 
 

DanBras

Gemarineerd
Berichten
1.563
Vandaag weer eens de heerlijke Koreaanse spiesjes van Marco gemaakt. Besloten om het dit keer niet van speklap te maken zoals we bij de meating konden proeven, maar van rosbief zoals het in het originele recept staat.
Heel klein beetje gesmokkeld en i.p.v. verse ui een halve theelepel uiengranulaat gebruikt.
13707965300111.jpg


Makkelijk in een Ziploc en daarna twee uurtjes de koelkast in. Volgende keer maak ik een dubbele portie marinade, want moest best wat moeite doen om alle stukjes rosbief aan de marinade te laten ruiken.
13707965597461.jpg


Daarna rijgen op de spiesjes.
13708000967831.jpg

13707966192071.jpg


En per kant 1 minuutje direct boven de briketten.
13707966955891.jpg

13707967516991.jpg


Errug lekker!! :p
Maar volgende keer toch nog ietsje korter per kant.
 
lekker hoor, dat is het voordeel van dit vlees he, het hoeft maar even boven het vuur
 
Lekkere stokjes en mooie variant
 
Boldeagle zei:
Lekkere stokjes en mooie variant
Was gewoon te lui om het in kleine stukjes te snijden :p
 
Ziet er goed uit Danny!! en recepten zijn net als regels, ze mogen best wel eens een X overtreden worden!! :p ;) ;D
 
net gegeten, maar dit gaat er ook nog wel in!
 
Ziet er lekker uit, maar bij Koreaans denk ik altijd aan heel ander vlees. ;)
 
structor zei:
Ziet er goed uit Danny en met jouw bbq snelheid ga je Dennis nog inhalen  ???
Haha.....is absoluut niet mijn doel, maar heb de afgelopen twee weken wel onafgebroken iedere dag de Q aan staan. En dan gaat het snel, zowel in je tellertje maar ook door je voorraad brandstof heen (50kg kokosbriketten in 2 maanden).

Het is gewoon erg leuk en lekker om te Q'en en op dit moment is de Q de primaire plek om eten te bereiden :p
 
Ziet er heerlijk uit!

Ik zit met mijn gemiddeld 3x in de week barbecue?n op 10 kilo kokosbriketten (goede zoals ecobrasa, dammers of flamy) of 10 kilo houtskool (dammers) in de maand. Geen idee hoe je er zoveel doorheen gejaagd krijgt! :)
 
noskos zei:
Geen idee hoe je er zoveel doorheen gejaagd krijgt! :)
Zal toch door de mindere Sligro kokosbriket komen denk ik :)
Daarnaast duurt het vrij lang voordat mijn WSM echt uit is en daar verlies ik ook aardig wat mee.

Ook heb ik alleen in april en mei bij elkaar denk ik rond de 40x de Q aan gehad, dus met dat soort extreme aantallen gaat het snel :)
 
En jij hebt een WSM 57, dat is een joekel Danny.
 
DanBras zei:
structor zei:
Ziet er goed uit Danny en met jouw bbq snelheid ga je Dennis nog inhalen  ???
Haha.....is absoluut niet mijn doel, maar heb de afgelopen twee weken wel onafgebroken iedere dag de Q aan staan. En dan gaat het snel, zowel in je tellertje maar ook door je voorraad brandstof heen (50kg kokosbriketten in 2 maanden).

Het is gewoon erg leuk en lekker om te Q'en en op dit moment is de Q de primaire plek om eten te bereiden :p
Heb je ook blad buiten om te snijden? Ik sta ondanks het mooie weer de voorbereiding nog altijd binnen te doen, dat vind ik buiten maar behelpen. Een buitenkeuken staat hier ook redelijk hoog op het verlanglijstje.
 
Werkblad buiten staat wel hoog op de verlanglijst,  maar weet nog niet of daar ruimte genoeg voor is. Tot die tijd alle voorbereiding en snijwerk gewoon binnen in de keuken :)
 
DanBras zei:
Werkblad buiten staat wel hoog op de verlanglijst,  maar weet nog niet of daar ruimte genoeg voor is. Tot die tijd alle voorbereiding en snijwerk gewoon binnen in de keuken :)
Ik doe het ook zo en al staat een buitenkeuken op het lijstje, ik weet niet of het zo handig is. Uiteindelijk moet je dan een hele hoop ingredi?nten (en ook materiaal) dubbel hebben of je moet nog steeds continu naar binnen lopen om iets te gaan halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan