Beef en Steak

Koreaanse en Miso pulled pork

Sabine

Stoker
Vandaag keuzestress dusss…. dan snij je je procureur door midden en maak je twee verschillende soorten pulled pork.
Mijn oog was gevallen op de Koreaanse pulled pork met kimchi mayo en white sauce van Noskos en een recept voor Sticky Miso ribs uit Asian BBQ. Dat laatste recept was natuurlijk geen pulled pork maar met de rub en de glaze kon ik prima uit de voeten.

Vroeg in de ochtend (ja ik weet het… te laat, maar op de een of andere manier ben ik in het plannen van bbq-gerechten niet zo goed) de procureur getrimd, in 2 stukken gesneden en in de marinade/rub gezet. Op de KPP ging een laagje gochujang en de MPP kreeg een laagje sriracha en togarashi. Beide netjes ingepakt en terug in de koeling.

IMG_7418.jpeg

Tegen de middag de Q aangestoken, indirect en het streven was 120 graden. Dat laatste bleek een uitdaging, het duurde best een tijd voordat ik hem constant op die temperatuur had. Een paar blokjes kersen rookhout erbij en toen mochten de stukken procureur erop.

IMG_7419.jpeg

In de keuken heb ik voor beide pulled porks een glaze gemaakt;
MPP op basis van, je raadt het al, miso, sojasaus, suiker en sesamolie.
KPP op basis van gochujang, suiker, sojasaus en sesamolie. Omdat er een paar huisgenoten iets minder dol zijn op heel pittig heb ik niet alle voorgeschreven gochujang in de saus gedaan. Voor deze PP moest ook nog een komkommer gesneden worden en 2 sausjes worden gemaakt. Een white saus en een echt verrukkelijk kimchimayo die op beide PP heerlijk bleek te zijn.

IMG_7420.jpeg

De procureur lag er ongeveer 4,5 uur op lag toen de bark mooi en droog was en ik ze beide heb ingepakt. Met een kernthermometer erin konden ze weer terug en verder garen tot ongeveer 92 graden.
Bij 92 graden waren ze beide boterzacht en mochten ze van de bbq. Even op de plank uitdampen en daarna een klein uurtje rusten in het folie met een handdoek erover heen om ze lekker warm te houden.

IMG_7421.jpeg

Toen was het tijd om te pullen en het vlees te mengen met de saus/glaze.
Alles netjes in bakjes en schalen, de baobuns in de stoomoven en toen konden we aanvallen!

IMG_7425.jpeg

Beide pulled porks bevielen heel erg goed, de sausen bleken uitwisselbaar en alles bij elkaar was het heerlijk!

IMG_7423.jpeg

Koreaanse Pulled Pork:

Sticky Miso Ribs:
recept uit Asian BBQ van Jord Althuizen

Laatst bewerkt:
Dat ziet er heerlijk uit! 😋allemaal lekkere ingrediënten bij elkaar.

Kimchimayonaise is echt de heroine van mayonaise, zo verslavend 😋. Lekker met zoveel! Ik maak het altijd op basis van Kewpie-mayonaise, geeft het toch wat extra’s.

Kimchimayonaise is echt de heroine van mayonaise, zo verslavend 😋. Lekker met zoveel! Ik maak het altijd op basis van Kewpie-mayonaise, geeft het toch wat extra’s.
Ik had hem nog nooit op maar echt heerlijk!
En idd met Kewpie! 😋

• Leuk
Waarderingen: A3N
Heerlijk Sabine!
Ik heb deze twee varianten van Pulled Pork altijd standaard in de diepvries liggen. Zodat je altijd kunt genieten van deze heerlijkheden. Je kunt de “ gewone “ Pulled Pork eventueel ook gebruiken om een heerlijke Memphis Burger te maken 🤤

Heerlijk Sabine!
Ik heb deze twee varianten van Pulled Pork altijd standaard in de diepvries liggen. Zodat je altijd kunt genieten van deze heerlijkheden. Je kunt de “ gewone “ Pulled Pork eventueel ook gebruiken om een heerlijke Memphis Burger te maken 🤤
Hier ligt ook altijd wel en portie klaar 😉
Welk recept gebruik je voor de Miso pulled pork? Ik heb nu dat recept van de ribs aangepast maar misschien kan ik daar nog leuke/lekkere tips uithalen…
Eneh een Memphis burger hé? Die ga ik opzoeken!

Hier ligt ook altijd wel en portie klaar 😉
Welk recept gebruik je voor de Miso pulled pork? Ik heb nu dat recept van de ribs aangepast maar misschien kan ik daar nog leuke/lekkere tips uithalen…
Eneh een Memphis burger hé? Die ga ik opzoeken!
Je heb op het internet best veel recepten staan van een Miso Pulled Pork Sabine. Nadeel is dat die vrijwel allemaal voor de slowcooker zijn.
De laatste keer dat ik Miso Pulled Pork heb gemaak ben ik uitgegaan van deze ingrediënten:

INGREDIËNTEN
1/4 kopje misopasta
1/4 kopje honing
4 teentjes knoflook, fijngehakt
1 el verse gember, fijngehakt
1 el sesamolie
1 tl zout
1/2 tl gemalen zwarte peper
1,5 kg procureur
1 ui

Voor de rest is het een beetje freewheelen zoals jij ook hebt gedaan.

Laatst bewerkt:
Oe had deze even gemist maar krijg hier wel inspiratie van!! Dank! Ziet er top uit.

Ziet er heerlijk uit. Dat lust ik wel.

Jummie, water loopt mij in de mond.

Asian BBQ van Jord gaat nu op mijn verlanglijstje. Je hebt er zoveel lekkers uit gemaakt! 😋

Terug
Bovenaan Onderaan