Beef en Steak

'Koreaanse' drumsticks uit de DO

Pascal

Gemarineerd
Soms heb je van die dagen dat je een stuk vlees in je handen hebt en gewoon niet weet wat je er mee aan moet. Niet omdat het nou een heel lastig stuk vlees is of dat je niet weet hoe je het gaar kunt krijgen, maar gewoon omdat je geen inspiratie hebt. In mijn geval ging het om een aantal hele simpele drumsticks. Alles passeerde bij mij de revue, maar op een of andere manier kwam ik niet op het juiste idee. Dus ik ging het world wide web op. Zoek opdracht: drumsticks BBQ..... Nou dan kun je je lol op. Kiplollies heb ik al meerdere keren gemaakt. Erg lekker en de meiden likken hun vingers er bij af, maar nee. Verder zoeken. Gewoon op het rooster lekker met een krokant velletje. Ook lekker, maar nee. Toen viel mijn oog op een recept uit de DO. Ik heb wel een DO, maar die heb ik nog nooit gebruikt. Nou dit moest het dan maar worden. Ok, zoekopdracht drumsticks DO...... Ik heb heel veel lekkere recepten gevonden en ook op ons eigen forum, maar op een of andere manier had ik of niet alle ingrediënten in huis (door al het zoeken werd het later en later) of had ik er geen zin in. Toen bleef mijn oog steken op een wel heel simpel recept. Drumsticks in de DO met BBQ saus en cola. Ok, even de opties bekijken:

Ingrediënten: Drumsticks, check. BBQ saus, check. Cola, check. Peper zout en nog wat specerijen, check. OK lets go.

Eerst de drumsticks in een simpele P+S met knoflook granulaat en paprika poeder dry rub gedaan. Mooi moment om m'n trouwe WMT weer eens aan te steken. De DO op temperatuur laten komen. Nadat de DO op temperatuur was een klontje boter erin en de drumsticks even kort aan bakken ( zeg ik dat goed??:unsure:). Daarna was hettijd om de BBQ saus toe te voegen. Lekker simpel een kant en klare. Ik had van een eerdere run nog meer dan een halve fles Koreaanse BBQ saus van GOTAN over. Dit gebruik ik eigenlijk nooit, dus een mooi moment om eens te experimenteren hier mee. Hup saus erbij en toen het blikje cola.

O jee, alleen nog maar cola zero in huis..... (compensatie voor het teveel vlees eten en bier drinken?) Ach zal ook wel gaan dus ook maar erin gegooid. Toen lekker een tijdje laten pruttelen. Op het rooster nog wat gesneden courgettes gegrilled voor erbij.

Ik heb de kip en de courgettes gegeten met witte rijst. Al met al was ik blij verrast. Door de Koreaanse bbq saus en de rijst werd het een echt Aziatische maaltijd. Erg lekker. Ik ga dit zeker nog een keer maken. Ik ga dan ook eens andere saus gebruiken want dit is wel heel bepalend voor de smaak natuurlijk.

Bedankt voor het kijken.
20210423_183433.jpg

20210423_183841.jpg

20210423_193737.jpg

20210423_194020.jpg

Gelukkig nog op tijd wat kunnen vinden 😊

Pootjes zien er lekker uit

wow!!!
prachtig.
alles op zekers???? :rolleyes:

Terug
Bovenaan Onderaan