Beef en Steak

Koperen boiler?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars
  • Startdatum Startdatum

Lars

Kooltjesharker
Hallo,
Ik zou heel graag zelf een bbq bouwen uit een boiler. Deze over de lengte doorslijpen en dan een bbq realiseren waarin ik zowel hot& fast als low & slow kan bereiden.
Nu ben ik mij aan het orienteren op een rvs vat of boiler, maar ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om deze van koper te bouwen? De verbindingen kun je hardsolderen dus het lijkt mij dat het mogelijk moet zijn.
Nu ben ik maar een noob, dus ik zou hier graag jullie mening over willen horen.
Alvast bedankt!

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van koper om rechtstreeks in te koken.
De koperen pannen die ik in de horeca heb gebruikt waren ook altijd vertint, waardoor het eten nooit in contact kon komen met het koper. (Werkt heerlijk)
Koperoxide (dat mooie groen/blauwe wat je ook op de daken van kerkjes kunt zien) is niet bepaalde gezond voor je, nouja tis gewoon giftig :D )
Koperen geleid eveneens de warmte erg goed, dus ik kan me voorstellen dat je de warmte snel kwijtraakt aan de omgeving (buitenlucht), misschien ook niet al te handig...

Ok bedankt,
Ik wilde het vlees op rvs bereiden en het omhulsel van koper maken. Maar inderdaad dat zal zeker problemen geven met warmte verliezen. Jammer want zo een koperen boiler kan ik wel redelijk goedkoop aan komen.

altijd leuk te vernemen dat er weer bouwplannen in de pen zitten B-)

Lars zei:
Ok bedankt,
Ik wilde het vlees op rvs bereiden en het omhulsel van koper maken.

leg eens meer  uit hoe je dit wil vormgeven en uitvoeren zoadat we kunnen meedenken.

Nou, ik had gedacht om de boiler over de lengte open te slijpen zodat ik een bodem en deksel heb. Vervolgens wil ik in de onderste helft een constructie maken om het rvs of gietijzeren rooster op te leggen.
De bovenzijde wil ik vervolgens in twee?n verdelen zodat ik op verschillende manieren het eten kan bereiden.

duidelijk tot zover,maar je wil low&slow gaan.
dat kan niet zonder temperatuur regeling dus neem ik aan dat je handig genoeg bent om dat te fixen.
je had t immers ook over hard solderen.

echt wel apart om een koperen smoker te zien ,,sucses
dus  brand maar los ,,we zijn benieuwd.

SilverFox zei:
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van koper om rechtstreeks in te koken.
De koperen pannen die ik in de horeca heb gebruikt waren ook altijd vertint, waardoor het eten nooit in contact kon komen met het koper. (Werkt heerlijk)
Koperoxide (dat mooie groen/blauwe wat je ook op de daken van kerkjes kunt zien) is niet bepaalde gezond voor je, nouja tis gewoon giftig :D )
Koperen geleid eveneens de warmte erg goed, dus ik kan me voorstellen dat je de warmte snel kwijtraakt aan de omgeving (buitenlucht), misschien ook niet al te handig...

+1

Terug
Bovenaan Onderaan