BasBQ
Beef en Steak

koolhydraatarme rubs of sauzen

 
 

Superjohn

Stoker
Berichten
357
Ik moet een beetje op m'n gewicht letten en daarom eet is soms een periode weinig koolhydraten, dat werkt bij mij prima.

Nu zijn lekkere ribs of een kipje of wat dan ook van de BBQ erg lekker en in basis koolhydraatarm....echter de meeste rubs en sauzen staan bol van de koolhydraten/suikers.

Nog iemand tips voor koolhydraatarme rubs of sauzen?
 
Zelf maken inderdaad. De kunst is dan wel wat je weg laat, bruine suiker bijvoorbeeld??
 
structor zei:
Ceriel+1, er zijn veel rubs en sauzen recepten te vinden en deze zijn natuurlijk vrij makkelijk aan te passen zodat deze (beter) in je dieet passen.
Een recept aanpassen Emiel? Leg eens uit?  =))
 
Ceriel zei:
structor zei:
Ceriel+1, er zijn veel rubs en sauzen recepten te vinden en deze zijn natuurlijk vrij makkelijk aan te passen zodat deze (beter) in je dieet passen.
Een recept aanpassen Emiel? Leg eens uit?  =))
Dan zit je bij de verkeerde, Emiel volgt alles tot de letter op hoor =))


Anyway. Ik weet niet of het werkt, maar kun je suiker vervangen door iets als Stevia? Kun je dat verhitten?
 
Ik probeer dapper on topic te blijven en de twee relschoppers te negeren...

Je kunt in sauzen natuurlijk ook zoeten met vruchten, of mag dat ook niet (ik ben niet zo van het di?ten)
 
het zijn meestal de suikers....die mooi karameliseren.. kleur geven een een mooie "diepe" smaak..

ook in fruit en vruchtensappen zitten veel suikers en natuurlijk bloem e.d.

Als ik naar 2 "standaard" rubs kijk staan ze al stijf van de suiker ( haast 50gr koolhydraten op de 100 gr).
spareribs
kip

Dus hoe krijg ik smaak maar niet de koolhydraten  :D
 
Ik heb Agavesiroop en Gula Djawa staan om mee te experimenteren, beter dan suiker maar evengoed veel koolhydraten.
Met verschillende soorten olie kun je ook goed marineren al is het de bbq-marinade die je gewend bent.
Ook met Kikkoman sojasaus is wat lekkers te maken.

PS
Mijn vrouw is door low-carb te eten 35 kilo kwijt in iets meer dan een half jaar.
 
Pas nog een heel stuk zitten lezen over de verschillende suikers. Maakt dus alleen in smaak uit. Voor de rest zijn ze allemaal even slecht voor je. Ook de agavesiroop, palmsuiker etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan