BasBQ
Beef en Steak

Kolenmandje Kamado Joe Classic II

 

bjornc

Vuurmaker
Berichten
70
Wie kan er een aanbeveling doen over de aanschaf van een kolenmandje?
De originele van KJ zorgt er voor dat de deflector platen niet langer op de vuurbox ring liggen, maar op de haken van hun mandje.
Ik denk dat ik dat als nadeel zie, omdat er puntbelasting op de platen komt.
De kick ash ziet er goed uit, maar komt niet mee met het d&c systeem.

maar goed, wie kan er adviseren?
wellicht zelfs een heel ander merk/model
bedankt!
 
Ik heb een KJC1 wat qua binnenwerk hetzelfde is als de KJc2 en ik gebruik deze: https://www.grill-care.com/product/ash-basket/

Hier is nog eens een topic geweest van iemand die met hetzelfde probleem als jij zat, dacht ik. Maar bleek dat ie het mandje er niet goed in stak. Mss nog eens even zoeken hoe dat daar precies zat.
 
Laatst bewerkt:
Oh dat is een mooie prijs van de KA basket.
Ik heb gelukkig nog niets gekocht, maar wat ik schreef zijn de bevindingen die ik op internet gevonden heb. Bedankt voor de link.

de KJc1 heeft toch niet de AMP firebox?
Of heb je de vernieuwde versie 1?
 
Ik heb de originele van KJ gekocht voor mijn classic 2 en ben er heel tevreden over. Ik wilde specifiek de originele omdat die aan de onderkant een paar afstandhoudertjes heeft waardoor die net los staat van de firebox, gevoelsmatig is dat beter voor de luchtstroom etc maar dat kan ik niet bewijzen.
 
Oh dat is een mooie prijs van de KA basket.
Ik heb gelukkig nog niets gekocht, maar wat ik schreef zijn de bevindingen die ik op internet gevonden heb. Bedankt voor de link.

de KJc1 heeft toch niet de AMP firebox?
Of heb je de vernieuwde versie 1?

Ik heb mijne C1 van juli en is het laatste model. Als ik AMP firebox google, dan kom ik op afbeeldingen zoals die in mijne KJC1 eruit zien.
 
Ik heb de originele van KJ gekocht voor mijn classic 2 en ben er heel tevreden over. Ik wilde specifiek de originele omdat die aan de onderkant een paar afstandhoudertjes heeft waardoor die net los staat van de firebox, gevoelsmatig is dat beter voor de luchtstroom etc maar dat kan ik niet bewijzen.

Die wat ik heb staat onderaan op het randje van de onderste blok en raakt de wanden niet. Dus op zich ook goede doorstroming. In ieder geval dacht ik het voor die prijs eens te proberen en ik ben er heel tevreden van.
 
Die wat ik heb staat onderaan op het randje van de onderste blok en raakt de wanden niet. Dus op zich ook goede doorstroming. In ieder geval dacht ik het voor die prijs eens te proberen en ik ben er heel tevreden van.
Het zou mij niet verbazen als het puur in mijn hoofd zit hoor . Maar ach ik heb hem en ben tevreden

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Het zou mij niet verbazen als het puur in mijn hoofd zit hoor . Maar ach ik heb hem en ben tevreden

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Maar had dezelfde gedachten. Maar vond de prijs van de originele wat duur, maar was toch van plan hem aan te schaffen. Maar toen kwam ik per toeval die andere tegen voor een paar tientjes minder en dacht het eens te proberen. Past perfect en heb nu gemerkt dat ik de KJ sneller stabiel heb en hij ook mooi stabiel blijft.
 
Kan je misschien wat foto’s maken hoe ie in de kamado zit?
Bij deze

14E19900-B216-45EC-A7D7-38BA24851EBE.jpeg
 
Even een plaatje van internet geleend.
1609575201401.jpeg

Hier kan je zien dat de KJ mand iets groter is dan de ring waar normaal de deflector stenen op liggen.
Eigenlijk moet ik nog een foto zien van een originele Kick Ash Basket.
Dan is m‘n vergelijk compleet.
 
Even een plaatje van internet geleend.
Bekijk bijlage 13787
Hier kan je zien dat de KJ mand iets groter is dan de ring waar normaal de deflector stenen op liggen.
Eigenlijk moet ik nog een foto zien van een originele Kick Ash Basket.
Dan is m‘n vergelijk compleet.
Denk dat die op je foto de originele is, want die hangt aan de D&C. Kan zijn dat die niet groter is, maar iets minder krom loopt ‘om’ hem op te kunnen hangen. Zo niet, gaat het niet over een gigantisch extra volume.
 
Kan iemand overigens bevestigen of het mandje van "The Bastard Large" past op de kamado Joe Classic?
 
Terug
Bovenaan Onderaan