BasBQ
Beef en Steak

Kolen doven bastard 2022

Verbazingwekkend dat dit na al die tijd nog steeds een probleem is. Zelf heb ik nu een maand de bastard maar de mijne dooft ook niet goed. Na een uur heb ik nog gloeiende kolen. Als ik na een sessie de top eraf haal en afdek met aluminiumfolie is hij wel na een uur uit.

De reactie van bastard was, hij slipt vanzelf dicht geef het wat tijd.....Overigens lijkt de dop nu wel wat stroever te lopen na een low and slow spareribs sessie.

Iemand enig idee of de top cap van een kamado joe ook op de bastard past? Heb eigenlijk maar weinig vertrouwen in die van de bastard.
 
Weten jullie zeker dat het de top cap is? Een bastard die een jaar buiten staat in wisselende seizoenen, lijkt me meer een kwestie van de dome deksel opnieuw afstellen. Bij de oude modellen met een vilt rand was het makkelijker te zien en te testen met een papiertje, met die nieuwe gasket is dat wat lastiger maar kan hij nog steeds lekken. Dome dicht, schroeven losdraaien, iemand vragen om hem goed aan de duwen of een spanbandje pakken en dan de schroeven weer aandraaien. Er staat ergens wel een video online met voorbeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan