BasBQ
Beef en Steak

Koken met soepvlees

NielsNH

Vuurmaker
Berichten
77
Dit weekend mij eens willen wagen aan wat ik dacht dat het ging zijn: shortribs. Bij nader inzien en hoewel ik het had gevraagd, heb ik volgens mij gewoon een soort van soepvlees meegekregen dat ook al in stukken was verdeeld. Maar bon, geen weg terug, dus proberen we maar. Voor het gemak ga ik het shortribs noemen.

Deze eerst in peper, zout en look gezet en de pellet grill ingesteld op 107°C.

IMG_3633.jpeg


IMG_3634.jpeg


De shortribs hebben eerst ongeveer 2 uur liggen roken. De volgende twee uur heb ik dan om de 20 minuten gesprayd met een mengsel van runderbouillon, blauwe Chimay en Worchestersaus.

IMG_3635.jpeg


Na vier uur heb ik de rest van het mengsel van de runderbouillon en blauwe Chimay samen met het vlees en wat stukjes boter in een aluminium bak gedaan en afgedekt. Dit heeft dan ongeveer nog een tweetal uur op de bbq gestaan.

IMG_3636.jpeg


IMG_3637.jpeg


IMG_3638.jpeg


Ondertussen heb ik al de rest klaargemaakt: een crème van pastinaak en rösti. Na ongeveer 6 uur was het stilaan tijd om te eten.

IMG_3639.jpeg


Het is een mooi bord geworden en het vlees viel al bij al nog wel mee. Omwille van het feit dat dit vlees van het Belgisch witblauw ras kwam, was de vetdooradering niet optimaal en waren sommige stukken wat droog en iets taaier. Volgende keer ergens anders bestellen!

Groeten,

Niels
 
Dat zijn Inderdaad wel hele short-ribs.

Al met al mooi opgelost, ook hele mooie bereiding zo, die ga ik proberen te onthouden.

Goed gewerkt.
 
Netjes gedaan hoor.
Ziet er toch goed uit
 
Prachtige titel! En ik moet zeggen, het ziet er helemaal niet verkeerd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan