BasBQ
Beef en Steak

Koffiemolen?

 

Houtepen

Vuurmaker
Berichten
89
BBQ vrienden!

Momenteel heb ik een hele kleine vijzel waar ik mijn kruiden en specerijen voor de rubs in fijn maal. Niet heel praktisch dus ik ben op zoek naar een betere optie.

Nu zou ik natuurlijk een grotere vijzel kunnen kopen, maar ik las ook op dit forum dat veel mensen gebruik maken van een koffiemolen... Kunnen jullie me adviseren in de keuze vijzel/koffiemolen?

Stel dat het advies luidt 'koop een koffiemolen' zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Heb je bijvoorbeeld een elektrische nodig of kan ik bij de kringloop ook een ouderwetse scoren waar ik zelf aan kan draaien?
 
f844b04f589e662c873cced9fbe171e0.jpg


Ik gebruik zo eentje (was eigenlijk hier thuis bedoeld om koffie te malen maar we gebruikten hem toch niet) die is handmatig en was prijzig je hebt volgens mij goedkopere elektrische.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is deze weer heel anders dan zo'n oude van hout van de Douwe Egberts? Die kun je vaak voor een paar euro op de kop tikken bij de kringloop o.i.d. als de functionaliteit hetzelfde is ga ik niet onnodig veel geld uitgeven natuurlijk :p
 
Durf ik niet te zeggen zitten keramische maalschijven in die je helemaal kan afstellen. (Het merk is zassenhaus beetje een merk als Peugeot molens goede kwaliteit) maar ik zou hem nu niet meer kopen hij was geloof ik 80?. Voor dat geld heb je ook zeker een electrische


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Oke thanx!

Heb je bewust voor een molen gekozen i.p.v. een vijzel?
 
Vijzel krijgt zaken naar mij inzien niet zo mooi gemalen. Die drukt het meer fijn een molen maalt het meer heb ik het idee. Vijzel is bij verse kruiden wel fijn maar als je veel peperkorrels oid wil malen gaat het beter met een molen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vast wel maar nogmaals voor minder geld heb je een elektrische en voor die paar keer kruiden malen is dat wel zo handig toch? Zou ik nu voor gaan iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij vuur&rook hebben ze een solis molen in de super sale ? 39,95
 
Hou wel rekening dat je met elektrische waar van die hakmessen inzitten, je minder controle over de grofheid van je kruiden hebt. Heel fijn lukt wel, dat is net zolang dat ding aanzetten totdat je poeder hebt. Maar grof is een heel stuk lastiger omdat je er altijd ongelijk gehakt wordt. Ik begrijp dat koffiemolens met maalschijven dan veel beter af te stellen zijn, waardoor je meer controle  en een veel gelijkmatigere maling krijgt.

Ik heb zelf ook zo'n elektrische met hakmes (een Krups maar zelfde principe als die Solis), maar een volgende gaat zeker met maalschijven worden. Kost wel iets meer, maar daar is de functionaliteit dan ook naar.
 
ProfiCook Koffie- en Kruidenmolen heb ik sinds kort. Top ding!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Tomado ook hier in gebruik, zijn nog wel eens in de aanbieding her en der.
 
Oke, ook een elektrische dus?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan