BasBQ
Beef en Steak

koekepan??

ghensis

Sprokkelaar
Berichten
40
Beste lezers ,

dacht ik fff dat ik een goed idee had nou dus niet .!!! jullie zijn heel creatief maar mijn idee is nog niet gepasseerd .
ik wil er een maken met een kleine koeken pan met een diameter van 27 cm op een gril diameter van 30 cm
die heb ik gezien bij action voor 6.95 euro wat ik mij afvraag kan de antibaklaag de temperatuur aan ???

gr. hans
 
Persoonlijk zou ik pannen met antiaanbaklagen per definitie overslaan. Al is het maar vanwege milieu en gezondheidsoverwegingen.
Daarnaast geeft staal/gietijzer een mooier resultaat. Dit komt omdat het veel beter de warmte vasthoud (warmtecappaciteit is hoger van ijzer tov aluminium waar veel goedkope pannen van zijn gemaakt). Dit zorgt dat je veel mooier resultaat krijgt als je vlees bakt. Het nadeel van staal en gietijzer is dat het wel bewerkelijker is, je moet de seasoning onderhouden. Maar als je het goed hebt dan is de antiaanbaklaag beter dan wat je op teflon pannen kan bereiken.

Het is me alleen niet duidelijk wat je precies wil maken.
 
Bedankt voor je reactie .
ik wil dus een hitte schild maken om het vlees te kunnen roken en langzaam te garen
 
Snelle zoektocht op internet zegt dat ze maximaal 260 graden aankunnen. Hoge temperaturen worden afgeraden op teflon pannen, aangezien er dan giftige stoffen vrij komen.
Teflon is gewoon kankerverwekkend. Hoe erg het allemaal in werkelijkheid is blijft natuurlijk nog de vraag, want het ligt natuurlijk aan de tijd en de dosis die je binnen krijgt. Ik zou persoonlijk een paar euro meer uitgeven voor een andere oplossing, maar ik kook bijvoorbeeld ook niet meer in teflon pannen. De vriendin is daar overigens minder blij mee :D (te zwaar, te veel gedoe dat invetten etc...)
 
Kijk eens naar een rvs serveerschaal, dat werkt super en duurzaam. Anti aanbak laag is dat niet. Dat gaat verbranden.
 
een anti aanbaklaag is al heel lang niet meer van teflon maar dat terzijde pdm was een producent voor tefal maar die bestaat al lang niet meer ..waar een antiaanbaklaag nu van gemaakt is ga ik uitzoeken . bedankt in ieder geval voor de waarschuwing en ga op zoek naar die serveerschaal het zij van rvs of keramiek ..
 
Teflon (kunststof)
  • Zeer goede antiaanbak eigenschappen.
  • Makkelijk te reinigen.
  • Milieu (bij productie).
  • Bij oudere lagen met PFOA kunnen giftige dampen vrijkomen bij verbranding *
  • Relatief zacht waardoor sneller beschadigingen in de laag komen.

Keramisch
  • Krasbestendiger
  • Langere levensduur
  • Milieuvriendelijker en gezonder.
  • Kan meer hitte verdagen
  • Niet alle merken hebben een even goede antiaanbak eigenschappen, dus laat u goed informeren

als je dus een pan o.i.d. wil gebruiken dan de keramische uitvoering
 
De keramische laag kan wel tot 450 graden Celsius aan en is dus een echte krachtpatser.
 
Als je hem alleen als hitteschild gaat gebruiken is een pizzasteen wellicht ook handig, je kan de boven kant afdekken met aluminium folie als je hem schoon wilt houden.

 
Ik ga het doen met een pan met een keramische toplaag en metalen onderlaag .als ik het zo opstel kan ik zand of water toevoegen en kan het als opvang bak dienen .
b7984b4f18cad3c78cae4fa3bcab439a.jpg
7a5cd2f97021ed14ac6fdad8cb9c00f1.jpg
8e8cc3e594d62bb1c744e494cdb25b7a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
 
nu nog een rvs rooster met lange poten die ook in een ronde oven of magenetron worden gebruikt dan heb ik ook direkt een etage
 
Terug
Bovenaan Onderaan