BasBQ
Beef en Steak

Klooien met gehaktmolen

 
 

Mw. BBQ68

Kooltjesharker
Berichten
206
Ligt het aan mij of is het malen van vlees in zo'n handvleesmolen heel veel werk?
 
Hmmmm mijn workout krijg ik zo wel.
 
Het licht er ook aan hoe klein de gaten zijn, hoe kleiner hoe zwaarder. Je kan hem eerst door een grote schijf doen en daarna door een kleine.
 
Ik heb een keer worsten gemaakt met een handmachine, holymoly ik had een tennisarm daarna! Ik vind het niet te doen, dus heb nu een vleesmaler met een snoer. Voor weinig bij de lidl gekocht.
 
Ik heb er ook een en valt mij alles mee. Vlees in blokjes snijden voordat je gaat malen en even in de vriezer dan maalt het beter. Ook de worm, plaat en het mesje even in de vriezer voordat je begint.
Belangrijk ook dat je mesje scherp is.

Wat voor molen heb je?
 
Pfoei. Wat een werk zeg. Volgende keer toch maar mijn lieve slager laten helpen. Hij zei al de volgende keer maal ik het alvast voor je hoef je alleen maar je eigen smaakjes toe te voegen en je worstjes te maken. Ik heb echt de hele avond staan draaien. Komt ook omdat ik het in mijn eentje deed natuurlijk.
 
Ok. Vijf gezinspakjes met worstjes. Komijn met koriander en venkelzaadjes met knoflook. Ik hoop maar dat ze lekker zijn.
 
Het stoppen is wel een klusje voor 2 personen....
Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Nou heb je een hobby en nu is het zwaar?
Wel doorzetten hoor ik heb er een met een snoer er aan. ;D
 
Mw. BBQ68 zei:
Ok. Vijf gezinspakjes met worstjes. Komijn met koriander en venkelzaadjes met knoflook. Ik hoop maar dat ze lekker zijn.

Ik vind je een bikkel, trek je maar niks van Boel aan, met " het valt wel mee" ....;)
( en koop zo'n ding met een snoer, als je kan, ik was voor 50 eu klaar)
 
Dominique zei:
Mw. BBQ68 zei:
Ok. Vijf gezinspakjes met worstjes. Komijn met koriander en venkelzaadjes met knoflook. Ik hoop maar dat ze lekker zijn.

Ik vind je een bikkel, trek je maar niks van Boel aan, met " het valt wel mee" ....;)
( en koop zo'n ding met een snoer, als je kan, ik was voor 50 eu klaar)

40euro bij kijkshop,of het wat is weet ik niet.
 
Mooie worstjes hoor, ben benieuwd hoe ze smaken!
 
Wauw ziet er goed uit!
 
Een molen heb ik niet dus daar kan ik niks over zeggen, maar het resultaat van je werk ziet er goed uit!!
 
riona zei:
Nou heb je een hobby en nu is het zwaar?
Wel doorzetten hoor ik heb er een met een snoer er aan. ;D
Ik heb een GEZAMENLIJKE hobby. Das dus balen als die extra handjes ontbreken.

Ik wist niet dat er molens met snoer eraan waren, maar goed volgende keer gewoon laten malen door mijn slager. Die vond ook al dat ik me teveel op mijn hals haalde.

Worstjes vandaag in de pan gebakken. Venkel,knoflook is erg smakkelijk. Jammer genoeg barsten er een paar open. Toch wat lucht erin. Maar goed al doende leert men zal ik maar zeggen.

Wel fijn al die bemoedigingen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan