BasBQ
Beef en Steak

Kloenie's Weber tafel in de maak ( Update pagina 2, Deksel Houder )

Ok, duidelijk!
 
Wordt vast heel mooi. Ophang systeem voor de Weber is ook mooi bedacht.
 
weer even een half uurtje bezig geweest.

uitgemeten, uitgemeten, en nog een gemeten.. want fout is niet zo 123 weer gefixed...

Het gat is iets groter gemaakt, komt denk ik nog een afdichtings band tussen de bbq en de plaat.
Misschien hier en daar nog wat extra af om het echt perfect rond te krijgen.

Morgen onderplaat op maat maken en dan alles ontdoen van roest en in de primer zetten.( en weer een beetje opruimen in de schuur :D )
888tafel2.jpg
 
Netjes hoor! Betekend deze constructie trouwens dat je hem er niet meer uit kunt halen als alles eenmaal vastzit?
 
Leuk, het gaat er allemaal steeds beter uit zien
 
@noskos het is een kwestie van de deksel er af te halen en dan de Q gewoon er uit halen.
hij blijft in de 4 beugels hangen en er altijd makkelijk uit te halen.
Voor de mensen die ook zo iets willen maken, het er uit tillen kan wel, maar ik moet hem er wel schuin uittillen, dit omdat het handvat er gewoon nog aan zit.
 
Ziet er echt heel mooi uit, petje af.
 
Vandaag weer even wat gedaan....

Afgelopen week MOINKS gemaakt, en de deksel van Q op de tafel gelegd... niet ideaal natuurlijk.
Dus even wat metaal gepakt wat buigen en het volgende gemaakt.
( moet nog wel een ronding in komen, maar was mij te koud om nog verder te gaan )

Tafel stond omgedraaid om er makkelijk aan te werken.
Het is dus de Linkerkant van de tafel normaal geproken.
3741.jpg


zit nu nog met tape vast, ook omdat anders mijn deksel zou beschadigen, tevens moet het nog een beetje gebogen worden zodat het de ronding van de deksel krijgt.
4352.jpg


De montage heb ik zo gedaan :
gat geboord tot aan de andere kant ( korte kant van de tafel )
op de staaf schroefdraad getapt, zo kan ik de beugel altijd los halen/verstellen.

Ik moet nog kijken hoe de hoeken zijn van de beugels, wil wel dat ze evenwijdig lopen straks als ik het ga vast lassen.
8873.jpg


en een fototje van de andere kant.
beugel wordt nog iets naar buiten gebogen zodat het dus de ronding van de deksel krijgt.
2134.jpg



Had ook een simpel beugeltje kunnen maken zodat de deksel met het hangertje aan de binnenkant van de deksel opgehangen kan worden, maar was bang dat dit in mijn lompheid van even snel weghangen de deksel een keer zou vallen hehe
 
En even een totaaltje van hoe die er bijstond bij de 5e MOINK sessie alweer.

1925.jpg
 
Gave dekselhouder! Echt handig zo. En ja een ongeluk zit in een klein hoekje, dus dit is een stuk veiliger dan een haakje ;)
 
Mooi gemaakt, vraag me alleen af of het niet handiger is om hem aan de zijkant te maken zodat je de deksel er makkelijker op kan zetten?
 
Hoe bedoel je ?

De deksel komt nu als ik voor de tafel sta voor de bbq gedeelte aan de linkerkant op de korte kant.
( op de foto's niet erg goed zichtbaar )
 
Sorry ik had het verkeerd gezien, dacht hij aan de lange Zijde kwam en dat je dan helemaal over de grill moest bukken om de deksel terug te zetten.
 
Binnenkort een foto maken als de beugel klaar is, en de tafel in de primer staat.

En sorry noskos zie nu pas je reactie.
Thanxs, vondt dat kleine haakje in de deksel niet echt super.

Ga hem lassen en dan komt er nog wel een zwarte rubberen slang over, dit voor bescherming van de deksel :D
 
zo mooie dag dus weer is aan de bbq tafel bezig.

We hadden nog een tafel over, of weggooien of her gebruiken, het laatste dus.
Gelijk ook even de tafel kaal aan met maken zodat die straks in de primer kan

bbq3.jpg
 
Is nu al een knap tafeltje !
 
thanxs boldeagle.

net even het werkblad er los opgezet en even in de primer gezet.

wil tussen de q en het werkblad ( rechts ) een plank maken, zodat ik daar ook wat op kan leggen/zetten als ik bezig ben.
wat is daar een goede houtsoort voor ?
moet het natuurlijk wel mooi afwerken natuurlijk.

bbq4.jpg
 
een beuken snijplank
 
kan dat goed tegen weer en wind bert ?
of moet ik dat dan nog behandelen ?
 
ik denk dat je een houten snijplank zeker niet moet gaan behandelen, dat komt tenslotte in aanraking met je vlees.

wel een hele mooie tafel wat je nu gemaakt hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan