Beef en Steak

Kleine smokerbox?

Het is deze geworden, net besteld. Gietijzer, 7,5 x 5cm dus mooi klein en vast heel stevig. Ben benieuwd en bedankt voor de tip Jorte!

P4180052_000.jpg

Ben benieuwd naar hoe hij bevalt, hou ons op de hoogte ;)

LowSlowRibs

Tondelzoeker
Ik zat zelf ook met het "probleem" dat ik een kleine rookhout box wilde hebben maar deze haast niet te krijgen zijn, of de verzendkosten zijn erg hoog voor zo'n klein RVS bakje.
Goede oplossing hiervoor is deze RVS theefilter van de Xenos:

Groot genoeg voor wat rookhout chips, genoeg gaatje voor zuurstof toevoer en het laten ontsnappen van de rook. En voor maar €5.

Ik zat zelf ook met het "probleem" dat ik een kleine rookhout box wilde hebben maar deze haast niet te krijgen zijn, of de verzendkosten zijn erg hoog voor zo'n klein RVS bakje.
Goede oplossing hiervoor is deze RVS theefilter van de Xenos:

Groot genoeg voor wat rookhout chips, genoeg gaatje voor zuurstof toevoer en het laten ontsnappen van de rook. En voor maar €5.
Is wel een oud draadje, maar zie het probleem niet echt . Waarom een Smokerbox
Nooit gebruikt gewoon een chunk (blokje hout) tussen de kolen of onder in de asbak .

Haha nou een probleem mag het niet heten. Maar ik heb dus 3 goede zakken met rookhoutschips gekregen en wil die natuurlijk gaan gebruiken. Als ik die chips rechtstreeks op mijn kolen gooi verbranden ze super snel, dus in een RVS bakje gaat de rook een stuk langer mee.

Bij gebrek aan mooi weer om te bbqen went ik mij tot dit forum en maak ik alvast plannen voor het volgende weekend wat waarschijnlijk een stuk beter gaat zijn om te bbqen!

Haha nou een probleem mag het niet heten. Maar ik heb dus 3 goede zakken met rookhoutschips gekregen en wil die natuurlijk gaan gebruiken. Als ik die chips rechtstreeks op mijn kolen gooi verbranden ze super snel, dus in een RVS bakje gaat de rook een stuk langer mee.

Bij gebrek aan mooi weer om te bbqen went ik mij tot dit forum en maak ik alvast plannen voor het volgende weekend wat waarschijnlijk een stuk beter gaat zijn om te bbqen!
Doe je ook goed hoor!

Ik gooi m'n rookhout vaak effe in een bak met water zodat je niet direct 1 grote rookpluim hebt terwijl je je set-up nog aan het opzette bent.
Platesetter, rooster, probe etc.

Terug
Bovenaan Onderaan