G
Grilldude1988
Gast
Gelukkig is het een aardig vergefelijk stuk vlees!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kom van een weber, en dacht op het lage rooster ff lekker grillen 2 x 5 min en dan ophef hoge rooster laten liggen met deksel er op en wachten tot de juiste kerntemperatuur is bereikt. Maar dat haalde die niet. Uiteindelijk een halve platesetter geplaatst en was hij nog heerlijk.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Helaas, dat is dus niet waar je wil bij een picanha de vetkap gedeeltelijk wegsmelten en een krokante korst creëren en dat kan alleen met grillen.Sowieso wil je een Picanha niet hot&fast bereiden, low en slow krijg je echt het mooiste resultaat
Jeetje das een flink lesje kamado verkrachten zeg! T lijkt wel een stoomlocomotief manZoiets heb ik zelf nooit gehad, toevallig vrijdag een picanha gemaakt en was er ook eventjes bang voor een flame up e.d. Het begon zo ontzettend te roken toen ik de picanha met de vetkant naar beneden even wilde grillen (op 230-250) graden..
Jouw verhaal deed me trouwens denken aan dit filmpje, bizar:
Tijdens het bereiden van een picanha direct boven de kolen op hoogste stand kwam er waarschijnlijk veel sappen vrij op de kolen, er ontstond inwendig brand gevolgd door een plof waardoor zelf het zware deksel iets oplichtte. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt. Ik was er best van geschrokken omdat dat deksel hartstikke zwaar is. Een ding heb ik geleerd om geen grote stukken vlees direct te bereiden.
Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk
Beste forumleden, tijdens het indirect bereiden van kippenkluifjes en carpaccio rollade( beide een dome temp. van 180 gr.) heb ik dat ook onlangs ook gehad. Het ontstond toen ik de temperatuur op het deksel van de primo leek te zakken, maar de uitlezing op de inkbird die met de daarvoor bestemde klem op het rooster geplaatst was om de temperatuur op afstand ook in de gaten te kunnen houden, stabiel maar veel (220 Gr) hoger was.Tijdens het bereiden van een picanha direct boven de kolen op hoogste stand kwam er waarschijnlijk veel sappen vrij op de kolen, er ontstond inwendig brand gevolgd door een plof waardoor zelf het zware deksel iets oplichtte. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt. Ik was er best van geschrokken omdat dat deksel hartstikke zwaar is. Een ding heb ik geleerd om geen grote stukken vlees direct te bereiden.
Verstuurd vanaf mijn FIG-LX1 met Tapatalk