Beef en Steak

Kleine BBQ naast grote kamado

BjornS

Tondelzoeker
Berichten
20
Goedemiddag BBQ fanaten!

Na mij voorgesteld te hebben vorige week, heb ik een vraag. Ik bezit een Kamado van ruim formaat. Nu ga ik een buitenkeuken maken, ene kant mijn kamado in de tafel. In het midden een keramische tegel (reserve van mijn straat). En aan de andere kant een kleinere BBQ welke ook in de tafel komt of een model wat ik boven op een tegel kan zetten.

Het gebruik gaat vooral zijn voor kleine gerechten, zonde om een grote Kamado op te stoken. Of als ik meerdere stukken bereid, dat ik het afgrillen op hoge temperatuur op de kleinere BBQ doe. Zodat de kamado op lage temperatuur kan blijven.


Is er iemand die mij van tips en/of ervaring kan voorzien? Een kleine kamado, WGA, of iets anders?
 
Hangt vooral van je budget af.

Je kan een Action/Aldi/... kamado (13") van 99€ kopen, over een WGA, Joy stove, ... tot een BGE minimax van een kleine 1500€ (incl accessoires).

Deze kunnen allemaal afgrillen.
Bedankt voor uw snelle antwoord!
Mijn budget is Max €400,- maar als mijn doel met de helft bereikt kan worden zal ik daar voor kiezen. Vandaar dat ik hoop dat leden ervaring hebben met kleine BBQ formaten.


Ik zoek een BBQ die op lage temperatuur ook redelijk stabiel blijft, zodat ik kleine gerechten ook low & slow kan bereiden.
 
Hoi Björn
Ik heb goede ervaring met mijn WGA. Het basis model is goedkoop aan te schaffen ongeveer € 79,00. Daarna op te voeren met assesoires van S.W. uit Mill op marktplaats.
1721651880353.png


Heb goede ervaring met deze verkoper. :D
 
Zou absoluut voor een 13” kamado gaan dan een wga . Begrijp me niet verkeerd, wga is een super ding .
Maar om in een keuken in te bouwen staat 2 kamado’s mooier .
En in onderhoud en schoonmaken is een kamado makkelijker.
Zou een kiezen die het mooiste bij je primo zou passen.
 
Bedankt voor alle antwoorden! Ik denk inderdaad dat het een kleine kamado gaat worden. Nu uitzoeken welke en een tafel gaan puzzelen.
 
Als mobiele BBQ is de WG "onverslaanbaar". Als je hem "stationair" gaat gebruiken in de opstelling die je aangeeft neig ik ook naar de mening van @Rdj
"Los" zou ik dan weer eerder naar een Weber 57 cm ketel gaan.
 
37 CM Weber smoker.
Zonder verhoog stuk kan je daar ook op afgrillen.
 
Ikzelf dacht naast de KJC1 een KJC2 te kopen, maar 2 large modellen zou mss wat overkill zijn. Heb dus erna een KJJ erbij gekocht. Buitenmeubel staat ook op het programma, maar eerst moet mijn tuin herdaan worden ivm een onteigening. Maar bedoeling is dat ze beiden in het meubel komen. Moet enkel een go geven bij de firma en ze gaan ermee aan de slag.
 
Is een Bastard Compact een optie? Ik zie dat je een Primo Oval hebt, daar kleurt een The Bastard denk ik wel mooi bij. Met het budget van €400 moet je op Marktplaats wel een mooie kunnen vinden.
Ik zou inderdaad ook gaan voor een formaat MiniMax/Bastard Compact. Ik vind die combi met een grote (Large) echt ideaal. Ik kan er snel op grillen voor drie a vier personen, maar je kan er ook rustig paar kilo procureur voor PP op kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan