BasBQ
Beef en Steak

Kipsate van het spit

 

2dehans

Kooltjesharker
Berichten
177
Vorige maand via bol een saté pennen set gekocht voor een spit. Voor het geld leek het een goede aanschaf. Er kunnen 6 spiesen in en dat is net het aantal wat bij ons om de bbq zit.

Vandaag lekker kippendijen in de marina gezet. En voor de zondag lekker easy patat bij de snackbar. Op de een of andere manier wil airfryer en oven patat bij ons niet lukken.

De set voelt super robuust aan en de pennen kun je mooi vast zetten. Past ideaal op de LetsQ spit die ik heb.

Kip om 1800 op de set en een half uur later stond de patat ook op tafel. Pinda saus erbij en wat kroepoek. Had dome temp rond de 250 graden half mandje. Vanaf 60 temp kern tussen schot uit mandje en kolen direct onder de kip.

Prima zondag avond maaltje om de week mee af te sluiten.

Veel lekkerder dan op een rooster ?!? Geen idee maar ik vind het gewoon super gezellig staan die ronddraaiende spiesen en ik heb gewoon leuke vakantie herinneringen aan kip aan het spit dus dat zal tussen m’n oren ook een extra smaak geven :)

Al met al voor herhaling vatbaar! Enige tip van de kids… de spies mag eventueel voller 🫣😂

IMG_8854.jpeg


IMG_8856.jpeg


IMG_8858.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er smakelijk en leuk uit om te doen.
 
Ziet er top uit!
Heb je een link van de set? Ik wil die ook halen :)
 


Leuke is dat er 12 pennen
Ziet er top uit!
Heb je een link van de set? Ik wil die ook halen :)
bij zitten. 6 lange en 6 korte. En je kunt hem ook gebruiken om shoarma tussen de platen te klemmen. Scheelt met je mes snijden die dan. Iets tegen de punten van zo’n kip klem komen.

Einde reclame :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan