Al een tijdje lagen 2 kilo pakken kipdij filet van een goeie slager in mijn vriezer in de weg, en ik heb bij mijn kamado en rotisserie gekregen die ik nog nooit gebruikt had, dus ik wilde vandaag een soort döner van kipdijfilet maken.
Gisteren het vlees ontdooit, vandaag ingesmeerd met olie en zelfgemaakte Noskos basisrub.
Uurtje of 4 in de koelkast laten marineren en daarna aan het spit geregen.
Gekeken hoe het apparaat werkt, vlees goed verdeeld en daarna de bbq aangestoken. Even zitten suffen en de temperatuur zat al op 200 graden.
Alles bijna dicht gedaan, blokje rookhout erop en gewacht tot de temperatuur gezakt was naar 150. Het viel me wel op hoeveel luchtlekken je hebt met zo'n rotisserie.
Toen de temperatuur bijna goed was het spit erin gestoken en aangezet.
De temperatuur bleef nu mooi stabiel met alles bijna dicht maar ik vond het iets te snel gaan, dus nog meer geknepen, de temperatuur was toen zo'n 130 graden .
Het idee was om er een soort kapsalon van te maken met een groente pakket van 's lands grootste.
Toen de temperatuur 72 graden was nog even afgelakt met zoetzure saus en nog 10 minuten laten draaien.
Intussen de groente bereid en de salade en nu zit ik lekker te smullen van een heerlijke kipsalon. Zelfs mijn kritische kinderen vinden het heerlijk.
Gisteren het vlees ontdooit, vandaag ingesmeerd met olie en zelfgemaakte Noskos basisrub.
Uurtje of 4 in de koelkast laten marineren en daarna aan het spit geregen.

Alles bijna dicht gedaan, blokje rookhout erop en gewacht tot de temperatuur gezakt was naar 150. Het viel me wel op hoeveel luchtlekken je hebt met zo'n rotisserie.

Toen de temperatuur bijna goed was het spit erin gestoken en aangezet.
De temperatuur bleef nu mooi stabiel met alles bijna dicht maar ik vond het iets te snel gaan, dus nog meer geknepen, de temperatuur was toen zo'n 130 graden .

Het idee was om er een soort kapsalon van te maken met een groente pakket van 's lands grootste.
Toen de temperatuur 72 graden was nog even afgelakt met zoetzure saus en nog 10 minuten laten draaien.