Beef en Steak

Kippetje op een blik (BCC)

BearPils

Kooltjesharker
Deze week had de vrouw zin in een kippetje en aangezien ik er hier nog geen had gepost, tijd voor dat stickertje :)

Kipje gevuld met citroen, boter onder het velletje en een raspberry rub eroverheen.
Als biertje gekozen voor een Vedett IPA.
IMG_20210126_165751920.jpg
IMG_20210126_173031678.jpg

Vervolgens het kippetje in de ketel op 190°C naast de kolen gezet en een paar keer gedraaid zodat hij een mooi kleurtje kreeg.
IMG_20210126_173555106.jpg

Dat zag er dan na een klein uurtje zo uit.
IMG_20210126_182349428.jpg
IMG_20210126_182723901.jpg

Van het karkas trek ik deze week nog een bouillonnetje.
De kip geserveerd met uiteraard friet, appelmoes en een witloofsalade.
IMG_20210126_183129073.jpg

Witlof? Wat Is dat? ;)
De rest ken ik wel. Heel lekker

Geen kerntemperatuur meter gebruikt?

Ziet er lekker uit :love: Ik denk dat je niet veel terug hebt geproefd van die IPA? Die kun je volgende keer beter lekker opdrinken en het blikje vullen met water of heb ik het mis?

Witlof? Wat Is dat? ;)
De rest ken ik wel. Heel lekker

Geen kerntemperatuur meter gebruikt?
😅

Jawel hoor, die staat alleen niet op de foto ;)

Ziet er lekker uit :love: Ik denk dat je niet veel terug hebt geproefd van die IPA? Die kun je volgende keer beter lekker opdrinken en het blikje vullen met water of heb ik het mis?
Het blikje was zo goed als leeg hoor :LOL: De citroen proef je daarentegen wel in de borstfilets omdat die er echt ingepropt zit.

kippetje-friet-appelmoes ! top combinatie ! als ik dit zie, krijg ik ook weer zin om dit een keer te maken ! :p

Dat bordje is vast leeg gegaan, lekker hoor

Appelmoes erbij, top combi👍🏼 Ziet er allemaal goed uit, en ik verwacht ook een sticker erbij! Van harte

Altijd lekker. Laat ze je niets wijs maken over alle mogelijke fabels over de beercan chicken.
Alleen je testosteron vraagt al om een blikje bier. Dat schuimbekked kwijlen krijg ik toch niet van een blikje fanta casis. 😄

Lekker chicky hoor. Die is goed gelukt. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie

Terug
Bovenaan Onderaan