BasBQ
Beef en Steak

Kippen vleugels.

 
 
 

riona

Gemarineerd
Berichten
1.913
Ik heb geprobeerd een beetje zachte pikant vleugels te maken en dat heb ik gedaan met zoete chili en extra pikante chilesaus samen met een pakje Chinese Cha Siu marinade dat is een poeder wat ik aanmaak met water en samen heb ik dat 24 uur laten staan in de koeling met de kip er in.
Daar na de kip indirect op de q ongeveer 2 uurtjes,de marinade heb ik daarna gekookt en heb er twee eetlepels honing aan toe gevoegd en dat heb ik de kip mee in gesmeerd.


dsc0571q.jpg

dsc0574fe.jpg

dsc0573m.jpg

Het was zalig,de marinade als saus er bij gegeven.
 
Hebben een pracht kleurtje.
 
Ja, zo krijg je alles lekker ;)
 
Mooi kleurtje
 
En ik heb al zo'n trek....
Even een vraagje? O, nee ik lees het al, je hebt de marinade gekookt voor je hem erbij gaf.
Mooie foto's ook.
 
Die zien er prima uit !
 
Ernstig lekker zien die er uit , zijn al op zeker.
 
O damn, deze foto's had ik niet moeten zien zo vlak voor het eten  :)
Ziet er heerlijk uit.

Mac
 
lekkere kippies hoor
 
Ik heb er 200! (10kg) in de koelkast liggen te marineren...maar ik kies voor een sessie in de oven vermoed ik...of 3Q's op een rijtje...?! Iemand een tip of suggestie anders?
 
je bent wat van plan ellen, je kan er wel 50 op je 57 kwijt.

Feestje?
 
Familiedag... 50? Dan zijn het 4 batches, maar dan dus direct? Ben zo bang dat de randjes dan verbranden.
 
Is "voor" grillen een optie??
 
Ja, ze moeten zaterdag gaar en zondag gaan ze koud mee en eventueel nog even opwarmen in een oven ofzo, maar koud is ook prima.
 
Je kunt ze de dag ervoor in de wsm doen en eventueel roken. En dan opwarmen in de oven op de dag zelf. Het is uiteindelijk het eindresultaat (smaak en malsheid) wat telt :)
 
ellenblokhuis zei:
Familiedag... 50? Dan zijn het 4 batches, maar dan dus direct? Ben zo bang dat de randjes dan verbranden.

zoals ik het doe, gaat mijn vuur op 1/3e van de bbq, dan hou ik de rest van het rooster over voor de 50 kippevleugels/borreelhapjes.
dus lekker makkelijk indirect en geen verbande randjes
 
Ik doe ze 20 minuten indirect, op zo'n 175-200?C. en dan nog even boven de kooltjes om het velletje wat knapperiger te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan