BasBQ
Beef en Steak

Kip op Blik

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
855
Afgelopen week mijn eerste Beer Canned Chicken gemaakt..

Naar de poelier geweest voor een hele kip (1,9Kg):
20140522-174435-1024x768.jpg


Deze ingesmeerd met het basis BBQ mengsel van Steven Raichlen:
20140522-174920-1024x768.jpg


Het linkse biertje erin:
IMG-20140522-WA0011-768x1024.jpg


Met blik:
20140522-181550-1024x768.jpg


De BBQ voorbereid voor indirect grillen, Hicory chips in het bier gelegd:
20140522-181614-1024x768.jpg


Hij paste niet op het bovenrooster, dus dan maar op het kolenrooster (het tweede rooster "ring" heb ik eens laten maken, zo passen de Weber GBS accessoires ook op mijn 47) :D :
20140522-184915-1024x768.jpg


Na 1 uur 45 minuten kerntemperatuur van 76 graden bereikt (dat vond ik wel genoeg:
20140522-192903-1024x768.jpg


Aaaaaan Tafel:
20140522-193319-1024x768.jpg


Deze is voor herhaling vatbaar, het vlees was mals en kwam zo van de botjes.. de kruiden zorgen voor een heerlijke smaak.
 
Gefeliciteerd met je tokkie.
Handig rooster heb je laten maken.

Nick
 
Gefeliciteerd met je tokkie.


Dat ziet er lekker uit en is wel een joekel van een kip :-O
 
Mooie TOK!
 
Dat is een flinke vogel, welkom bij de Tokkies!
 
welkom bij de tokkies, is een heerlijke kip zo te zien
 
Mooi tOkkie proficiat
 
Ja dat was een beetje veel... Heb de rest geplukt, heerlijk broodjes kip de volgende dag...

Wat is dat trouwens met die stickertjes.. Moet ik ook nog een hele koe en varken bereiden..  :D
 
Lekker hoor.

Ik ben wel geinteresseerd in die ring kun je er wat meer over vertellen.?
 
vogels zei:
Ja dat was een beetje veel... Heb de rest geplukt, heerlijk broodjes kip de volgende dag...

Wat is dat trouwens met die stickertjes.. Moet ik ook nog een hele koe en varken bereiden..  :D

:)) :))

Ehh ja, dat weet je toch wel, en bovendien kun je van de leftovers ook weer heerlijke broodjes maken  :)

Maar dat rooster is wel verdomd mooi gemaakt. Laser gesneden uit RVS?
 
vogels zei:
Ja dat was een beetje veel... Heb de rest geplukt, heerlijk broodjes kip de volgende dag...

Wat is dat trouwens met die stickertjes.. Moet ik ook nog een hele koe en varken bereiden..  :D

Gijs, voor het maken van Pullef Pork krijg je een knor en voor Brisket een koe. Win je de fotowedstrijd krijg je een camere en degene die meedoen met Bacon day verdienen baconstrips onder hun naam.
 
Gefeliciteerd met je tokkie

vogels zei:
Ja dat was een beetje veel... Heb de rest geplukt, heerlijk broodjes kip de volgende dag...

Wat is dat trouwens met die stickertjes.. Moet ik ook nog een hele koe en varken bereiden..  :D
Ja je moet nu ook pulled pork maken en brisket. Enne als je echt los gaat dan moet je die krullebol stikker ook halen, brons voor 10 steven&me sessies en dan hebben we ook nog zilver en goud. Zilver heeft nog niemand, maar dat zal niet lang meer duren...
Je weet nu wat je te doen staat dus hup aan de bak!
 
Mooi en lekker. Tok in de pocket!!
 
The Name is Neo zei:
Ik ben wel geinteresseerd in die ring kun je er wat meer over vertellen.?

4mm RVS laser gesneden. Gemaakt zodat de sear grate (en de rest van de GBS accessoires) op mijn 47 past.. Heb de tekening nog wel ergens als je interesse hebt.
 
vogels zei:
The Name is Neo zei:
Ik ben wel geinteresseerd in die ring kun je er wat meer over vertellen.?

4mm RVS laser gesneden. Gemaakt zodat de sear grate (en de rest van de GBS accessoires) op mijn 47 past.. Heb de tekening nog wel ergens als je interesse hebt.

ja die wil ik wel hebben als dat mogelijk is. Je kunt hem zenden via de mail niels.de.smit@gmail.com :)
 
gefeliciteerd met je hoender!
 
Terug
Bovenaan Onderaan