BasBQ
Beef en Steak

Kip op bier standaard

Nuri

Tondelzoeker
Berichten
3
Beste vrienden ,gister kip van 1,4 kilo op standaard met bier gedaan , 180-190 graden ,kerntemp op 83 graden en op Indirect .
kip zag best goed uit,bij poten nog wat roze ,smaakte lekker ,maar volgens mij kan het lekkerder .
mijn vraag is ,moet de kip op Direct of Indirect en nog dikker voor malser resultaat ? Bij een cursus van Fernando was het lekkerder en malser .
 
Beer can chicken, moet indirect. Maar 83 graden kern temperatuur is wel erg hoog. 75 graden in de poten is meer dan genoeg.
Een supermarkt kip of kip van de poelier maakt ook uit.
Heb je ook foto’s, dat zegt vaak meer dan duizend woorden.
 
Indirect, direct... het is zijstraling als je het filmpje van noskos volgt.

Zelf hoog ik de sitter wat op zodat er een heet kooltje onder kan. Dan stoomt het bier ook echt!
Wel oppassen dat de kip niet tegen je deksel aan komt. Dat is deksels zonde!
 
Ik weet niet waar je op hebt gekookt wat brandstof betreft maar het roze van de poten kan ook een rookring zijn. Zat het aan de buitenkant van de kip of binnen in?
En het hoeft ook niet te betekenen dat het nog rauw was. De bitten van kip zijn poreus en myoglobine kan daaruit lopen en het vlees kleuren. Kerntemperatuur is eigenlijk altijd leidend.
 
Zelf hoog ik de sitter wat op zodat er een heet kooltje onder kan. Dan stoomt het bier ook echt!

Misschien een vreemde vraag, maar hoe doe ja dat dan ? ( voor de volgende BCC hier ).
 
De bitten van kip zijn poreus en myoglobine kan daaruit lopen en het vlees kleuren.

Ik vroeg me al af hoe het kon dat met name de poten vaak een beetje roze vlees hebben en de borst wit, terwijl ze beide gaar zijn. Maar dat verklaart het!
 
Misschien een vreemde vraag, maar hoe doe ja dat dan ? ( voor de volgende BCC hier ).
Ik heb de kolenrekjes, niet de mandjes, in de weber staan waar mijn sitter op staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan