Beef en Steak

Kip met friet en appelmoes

Ridevi71

Forum Meubilair
Beste BBQ-collega's

Gisteren kwam een nichtje logeren
Tja, wat ga je maken..:unsure:

Iets wat iedereen wel lekker vindt: kip, friet en appelmoes!!!
2 mooie kippen gescoord (op 1 been kan je tenslotte niet staan :ROFLMAO: ) deze een dag ervoor al ingerubt met een caribean spice van Van Beekum en de andere met onze home-made all purpose rub
Vervolgens aan het spit voor 1 uur en 15 minuten.

Niet al teveel foto's helaas, want was niet van plan om het te gaan posten, maar het was eigenlijk zo f*ckin lekker dat ik het toch even wilde delen.
DSC_1561.jpg

DSC_0001.jpg

DSC_1562.jpg

Geen bestek nodig gehad :cool:
Ouderwets alles met het handje net als vroeger 😅

Uiteraard was er nog behoorlijk wat over. Meteen alles lekker kaal geplukt dus vandaag hebben we nog een keer pulled chicken op het menu.
Ook een deel van het vlees apart gehouden en de karkassen en botjes om zelf bouillon te maken en daarna kip-kroketjes 😋
Dat wordt waarschijnlijk een apart draadje

DSC_1563.jpg

DSC_1564.jpg

De bouillon staat inmiddels te pruttelen

Bedankt voor het kijken

Rick

Mooie kleurtjes op de kippen. Ziet er goed uit.👍🏼

Geen bestek🤪 maar hoe eten jullie de appelmoes dan🤔

Scherp
Daar gebruiken we dan wel ff bestek voor idd. Dat Is dan ook gelijk hartstikke vettig 😂
Dus toch bestek🤭 ik had eigenlijk een meer Bourgondisch antwoord verwacht, "we slepen de kip door de appelmoes en de rest van de appelmoes lepelen we op met de patat"🤣 het ziet er lekker uit en nu op naar het volgende project..................kroketten🥳

Lekker hoor kip,patat en appelmoes
Ik zou ook al hoe hij de appelmoes ging eten maar Jet was mij voor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

• Haha
Waarderingen: Jet
Tip voor de volgende keer Rick, als je twee patatjes parallel steekt kun je die zeker 3 keer door de appelmoes trekken... haha, lekker maaltje man. Kippies aan het spit, dat vind ik dus echt wel zalig! Eigenlijk bizar hoe moeilijk we allemaal doen met kerst terwijl dit gewoon het ultieme menu is toch?

Wat een lekker kipsimpel gerecht. Chicky met pommes en appelmoos.😋😋

Tip voor de volgende keer Rick, als je twee patatjes parallel steekt kun je die zeker 3 keer door de appelmoes trekken... haha, lekker maaltje man. Kippies aan het spit, dat vind ik dus echt wel zalig! Eigenlijk bizar hoe moeilijk we allemaal doen met kerst terwijl dit gewoon het ultieme menu is toch?
hier wordt je jong van Sander. Je bent weer even dat kleine kulleke van vroeger :love:

Kip met friet en appelmoes blijft toch altijd heel erg lekker (y) :love:

Ziet er heerlijk uit! Lekker eten hoeft moet moeilijk te zijn. Goed bereid kippetje is altijd lekker👌🏼

Niggie zal wel vaker willen komen nu 😉

Toch nog een mooi verslag geworden met aankondiging naar het volgende draadje
Zelfs in de asbak had het een mooie foto geweest 😁

Ziet er prima uit en wat je zegt Rick "vinden we allemaal wel lekker" wij dus ook. ;)

Koninklijke maaltijd, zeker voor de kinderen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Rick, hier wordt ge blij van man. Super dat je deze plaatjes met ons wilde delen. Want dit is idd F#ck$ng lekkaaaah.

Kip met patat en Appelmoes dan sta je meteen met 3 punten voor op de favoriete Oom lijst... Lekker man!

Terug
Bovenaan Onderaan