BasBQ
Beef en Steak

Kip Jalapeño Cheddar worst

Ik heb tot nu toe nog geen verse Jalapeños meegemaakt die echt heet zijn. Wellicht komt dat omdat ik ze vaak eerst invries maar anderzijds blijven habaneros wel flink heet in de vriezer. :eek: Zowel de Jalapeños van de Hanos als die van Westlandpeppers vond ik alles behalve pittig. Ingelegde Jalapeños van de supermarkt zijn nog pittiger.

Wellicht volgende keer gewoon rauw eentje proeven om te kijken of ze wel pittig zijn ;)
 
Hier ook liefhebber van pepers, maar ben er wel een beetje terughoudend mee. Vrouw en dochter zijn niet zo van het hele pittige. Bij dit worstje vind ik het wel heel lekker dat je na het eten nog even zo een warm gloedje op je tong heb. 😋
Maar dat hoog in zout herken ik ook wel. Doe bij bijna alle recepten ca 25% minder zout dan beschreven. Zeker als er net als bij deze worstjes ook nog kaas toegevoegd wordt. Proef ook graag de andere smaakmakers in het gerecht.

Volgende keer ga ik ook eens worst met kipdij maken. Nog nooit gedaan. Benieuwd naar het verschil tov varken
 
Kijk nu begin ik me zorgen te maken over jouw opmerking dat de gevulde jalapeno's niet heet zijn hahaha XD

Dat vonden we ook absoluut niet. Met ingelegde jalapenos is het de volgende dag nog feest maar bij de verse variant heb ik dat nog absoluut niet gemerkt. Wij (en mijn schoonouders die ook 2 worsten mee kregen) vonden het helemaal niet pittig. Het warme gloedje wat @Ridevi71omschrijft herkennen we helemaal niet. @Ridevi71 hoeveel peper doe jij er normaal gezien doorheen?
 
@Ridevi71 hoeveel peper doe jij er normaal gezien doorheen?
Moet je ff kijken in mijn post:

Op de eerste foto zie je welke potje pepers ik had, en een paar fotos verder zie je de gebruikte hoeveelheid.
Was voor 2 kilo worst

Potje stond/staat overigens bij ons in het vak met Poolse producten ;)
 
Even een enorme schop omhoog :) ik wil deze worstjes ook gaan maken. Ik ben benieuwd of de worsten voordat ze gebakken worden nog eerst even moeten wellen in heet water? In sommige recepten lees ik van wel, andere van niet.

Ben benieuwd naar jullie mening!
 
Dit is een verse worst recept, die moet je niet wellen.
Wel best een dag ik koelkast bewaren voor je ze invriest, dan verdelen de smaken beter.
Maandag zijn de kippendijen in reclame in Lidl.
Dus ik ga ook kippenworst maken volgende week
 
Terug
Bovenaan Onderaan