BasBQ
Beef en Steak

kip grilworst

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
van de week al trots mijn stopbus en kruiden laten bewonderen.
Vandaag was het voor mij de worst primeur.

Ben begonnen met een kip gril worst.

















wij vonden de worst, zeker voor een eerste keer goed gelukt. De smaak van de kaas mocht wat meer aanwezig zijn. (ik had nu jong belegen kaas gebruikt) en ga voor de volgende worst oude kaas gebruiken.

bedankt voor het kijken
 
Dominique heeft hem gelukkig ook goed gekeurd  :)
 
Ik had de mazzel om Leo vandaag te ontvangen, en met hem kwam zijn grillworst mee. Dus even mijn jurypet op, hondje een rotschop gegeven " AFBLIJVEN GUUS"  en proeven maar.... Lekker! Niet te zout, maar ook niet flauw. De kaas had wat pittiger van smaak gemogen, dus dat gaat bij de volgende poging gebeuren.
Ook bedenk ik nu ( as I type) dat hij iets dichter gevuld mag worden, dan is hij iets compacter. Maar hou in gedachten, het was de eerste poging. Ik heb wel eens mindere worsten geproefd, en die waren dan al jaren de " specialiteit van het huis".
Goed gedaan jochie!
 
Ziet er goed uit hoor Leo.
 
Prima eerste poging. Heb je ook nog een foto van na het grillen, of was Dominique je te snel af?



Oja, receptje?  Please.........
 
grilworst is de nieuwe trend in de BBQ wereld ;) lekker hoor!
 
Zo, jij hebt een lekkere grote worst :D
 
het recept zoals ik dat van Martijn gekregen heb is:

1 kg kippedijen met vel (zonder bot)
15 gram grilworst kruiden
16 gram colorozo zout 0,6 % nitriet
2 gram superstim (NIET MEER)
10 % vocht = 100 ml
200 gram kaas in kleine blokjes

45 minuten afgaren in water van 80 a 85 graden C
af laten koelen
20 minuten op bbq of oven op 200 graden
 
Wauw Leo lekker hoor. Jij hebt een beste worst!  Stoere apparatuur ook jaloers!!!!! Dat er maar veel worst gevuld mag worden.
 
Ziet er erg lekker uit Leo maar wat voor darm gebruik je bij zulke worst.
 
dat zijn geen echte darmen, dit is hetgeen ik bij Vuur en Rook heb meegenomen: Nylon darm, transparant, kal. 85/60
dat zijn gewoon plastic sleeves.
 
dank zij jullie hulp Frits  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan