Beef en Steak

Kip Fajitas

Ceriel

BBQ Junkie
Op donderdag bepaald onze zoon Jorik altijd wat er gegeten wordt. Hij zoekt een recept, doet de boodschappen (dat wat niet in huis is), en wij helpen eventueel met de bereiding.
Vandaag (op herhaling): Kip Fajitas

Hij had een receptje voor de kruidenmix gevonden:

1 el chilipoeder
1 tl zout
1 el + 1 tl paprikapoeder
1 tl uienpoeder
1 tl knoflookpoeder
1 tl suiker
1/2 tl komijn
1 tl cayenne poeder

dit gemengd en hiermee de kippedijen (meeste vet eraf gesneden) bestrooid:

Ondertussen de WGA van gloeiende brandstof voorzien, de tortilla's in alu-folie indirect gelegd, en samen de kip erop gedaan:

Opperste concentratie:

Owwwww....:

De gegrilde kip in reepjes

Intussen waren de groentjes al gesneden (puntpaprika, lente-ui, avocado, rucola en tomaat) en was er een gerookte kipfilet in plakjes gesneden:

Tortilla met creme-fra?che, sriracha, avocado, gegrilde kip, lente-ui, tomaat en puntpaprika:

Tortilla met creme-fra?che, sriracha, avocado, gerookte kip, lente-ui, tomaat en rucola:

Tortilla met creme-fra?che, sriracha, avocado, gegrilde kip, lente-ui en tomaat:

Oprollen en smullen maar, Jorik bedankt!  ;)

Woooooow! Mag ik Jorik ook een keer lenen?

Zoooo! Maar dat blief ik hoor! Heel erg blief ik dat!

Jorik heeft er duidelijk meer kaas van gegeten dan onze RTL "grilmasters". Vast een goede leermeester gehad. ;)

Je zoon is goed bezig, ziet er erg lekker uit..ook maar eens proberen

Leuk man!

Dat is toch geweldig, je zoon zo bezig zien.
Top hoor. The Next Generation!!!
En het ziet er werkelijk geweldig uit!!!

Ik ga mijn dochter ook Jorik noemen  :D
Die hulp wil ik ook wel.

En laat Fajitas 1 van onze favoriete gerechten zijn.
Als we met de caravan op vakantie gaan, hebben we altijd alle kruiden,jalapeno pepers,tortilla's en saus bij ons.
De rest kopen we ter plekke.

Blefke

Leuk dat die vent zo lekker enthousiast mee wil bakken.
Ik maak dat soort oprolspul de laatste tijd veel te weinig. Dat moest vanavond maar eens in de planning!

Marieken zei:
lekker hoor. en de kruidenmix, bevalt die zo?
Ja, is lekker! We hebben wel gemengd chilipoeder gebruikt....

Ik vond het vooral erg mooi dat-ie een recept op internet zocht voor de kruiden ipv een zakje Santa Maria. Pakt hij toch nog iets op van zijn ouders  :D

jong geleerd zeggen ze wel eens he.. maar ik zeg geslaagd want krijg wederom weer honger na deze foto's!

Ceriel zei:
Marieken zei:
lekker hoor. en de kruidenmix, bevalt die zo?
Ja, is lekker! We hebben wel gemengd chilipoeder gebruikt....

Ik vond het vooral erg mooi dat-ie een recept op internet zocht voor de kruiden ipv een zakje Santa Maria. Pakt hij toch nog iets op van zijn ouders  :D

ROFL herkenbaar, ik schijn zelf als een soort don quichot de wereldmaaltijden-pakjes te lopen bestrijden; schitterend toch als dat zo vanzelfsprekend over genomen wordt  :P

dat ziet er allemaal heerlijk uit Jorik, petje af  :)

Terug
Bovenaan Onderaan