BasBQ
Beef en Steak

kip en paupiette met champignonspies

 
 

pieterb

Stoker
Berichten
286
weer een van de todo lijst af te schrappen
van de Jupilerman gekeken hoe en gaan dit vanmiddag uitproberen

voorbereiding :
champignons uithollen , omwikkelen met ontbijtspek, daarna vullen met een theelepel Szechuan wilde peper saus , fijngesneden ontbijtspek en lente ui en een beetje peper geen zout, dat zit in het spekje










kippen pootjes en paupiette gesneden ( eerste keer, dat viel nog niet mee ) en aan de binnenkant lichtjes gekruid met cajun kruiden van verstegen , het buitenkantje doe ik nog niets aan dat komt met het glazen ( honing appelazijn kikoman saus sesamolie en sesam zaadjes ) op de bbq



wordt vervolgd

 
succes! begin ziet er goed uit, foto's kunnen in ieder geval zo in een lijstje  B-)
 
Nice, very Nice, ben benieuwd
 
heb er een heerlijk gerechtje van gemaakt, door de sesamzaadjes en de glaze kreeg ik het idee om het een beetje een asian tintje mee te geven
dus de kippetjes langzaam gegaard en op het laatst de schuifjes open en hoog vuurtje voor een knappertje op het velletje
het laatste half uur gebruikt om de spiesjes erbij te doen
















de champignons kan ik kort over zijn, in een woord "verrukkelijk" geen kaas er in dus pure smaken van spek champignon en lente ui en peper
beetgaar en een heerlijk knappertje van het spekje







Jupilerman, bedankt voor je prima idee, het is wel wat werk, maar zeker de moeite waard,
tip: gebruik de dijen en niet de primes, dit is zo sappig en mals
 
prachtige foto's en een mooi recept
 
Terug
Bovenaan Onderaan