BasBQ
Beef en Steak

Kip aan het spit

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Hoi bbq-collega's,

Sinds enige tijd in het bezit van een rotisserie en dan moet er natuurlijk minimaal een kippetje op bereid worden.
Gisteren was de dag.

Een eenvoudig kippetje, eerst even gezouten en onafgedekt in de koelkast gezet om het huidje te laten drogen.
Ik wilde voor een knapperig korstje gaan.

Na enkele uurtjes de kip afgespoeld en onderhuids gevuld met roomboter gemengd met rozemarijn en stukjes knoflook.
Vervolgens mocht het chickie weer even onafgedekt terug in de koelkast totdat we gingen eten.

Vlak voordat het kipje in de bbq ging nog even ingesmeerd met rub.

De pics, or it didn't happen:

Voorbereide kip lekker aan het chillen in de koelkast:
UWz5DT8.jpg


Ready to go:
2bc1kOA.jpg


En daar gaat ze, de warmte in na die kouwe koelkast:
lx6Gg0S.jpg


Mijn chickie wordt er heet van:
muuINmR.jpg


Is het geen lekker ding?
i9jehRv.jpg


Ff snel op een bordje, want oh wat hadden we een honger:
FvZVqA6.jpg


Eindresultaat van het chickenfest:
Ze heeft alles gegeven  B-)
Z6N1w5W.jpg


Nog even op het gemakkie het karkas een beetje kaal geplukt, want lekker voor op een broodje:
RYerxxu.jpg


Na het bakkie koffie nog heerlijk buiten bij het kacheltje gezeten. Wat een fijne avond was het
41yVn5v.jpg


En natuurlijk, vandaag nog even de afterparty:
xBvmIvP.jpg


Gewoon een kipje van het spit. Heerlijk.
Ben erg blij met de rotisserie. Morgen weer eens shoarma  :D

Dank voor het kijken.
Rick
 
Lekker.  :) kip doet het altijd goed, wat blijft het toch een mooi accessoire zo'n spit.
 
Heerlijk zo'n kip van 't spit.
Wil je verklappen welke rub je hebt gebruikt?  ;)
 
Hans zei:
Heerlijk zo'n kip van 't spit.
Wil je verklappen welke rub je hebt gebruikt?  ;)
Ik heb de standaard basis bbq rub van noskos gebruikt, met een snufje Chili flakes.
Meestal gebruik ik deze Rub, soms met een extra toevoegingen, maar vaak ook gewoon zo standaard.
 
Dank je Rick, gebruik ik ook veel voor  de div. soorten vlees, ik was even nieuwsgierig wat jij er voor had gebruikt. ;)
 
Lekker kippetje heb ook tijdelijk een spit maar dat is toch wel lekker hoor om er wat mee te maken
 
Lekker man. Zo'n spitje is leuk om mee te spelen ;)
 
Dat ziet er weer goed uit Rick. Tijd dat ik m'n spit weer uit de kast haal. Krijg gewoon zin in kip nu

Heb je ooit geprobeerd kippen bouillon te maken van de resten? Echt eens doen. De BBQ smaken en rub komen mooi terug.
 
Bram zei:
Dat ziet er weer goed uit Rick. Tijd dat ik m'n spit weer uit de kast haal. Krijg gewoon zin in kip nu

Heb je ooit geprobeerd kippen bouillon te maken van de resten? Echt eens doen. De BBQ smaken en rub komen mooi terug.

Dat zo een eenvoudig gerecht als een simpel kippetje van het spit zo lekker kan zijn. Heerlijk.
Dat van die bouillon zal ik eens doorgeven aan mijn wederhelft. Ben zelf niet zo van de soep, maar zij wel. Thnx voor de tip
 
Ridevi71 zei:
Bram zei:
Dat ziet er weer goed uit Rick. Tijd dat ik m'n spit weer uit de kast haal. Krijg gewoon zin in kip nu

Heb je ooit geprobeerd kippen bouillon te maken van de resten? Echt eens doen. De BBQ smaken en rub komen mooi terug.

Dat zo een eenvoudig gerecht als een simpel kippetje van het spit zo lekker kan zijn. Heerlijk.
Dat van die bouillon zal ik eens doorgeven aan mijn wederhelft. Ben zelf niet zo van de soep, maar zij wel. Thnx voor de tip

Ziet er heerlijk uit Rick, inderdaad dat een simpele kip zo lekker kan zijn, misschien komt daar de uitdrukking Less is More vandaan. :D
Bouillon is niet alleen voor soep hoor, maar ook de basis voor heerlijke sauzen. of wat dacht je van ragout :x
Al gebruiken wij voor kippenbouillon (rauwe)kipkarkassen die we bij de poelier halen voor 1,95 euro per kilo.
Het karkas van 1 gebraden kip is wat karig om bouillon van te maken.
Kijk Bram heeft waarschijnlijk een heel weeshuis te voeden dus die heeft waarschijnlijk 4 kippen van de Q =))
 
@ Ewald
Vandaar dat hij ook altijd een goed gevulde koelkast met bier heeft.
Zelf houdt hij niet van bier volgens mij, dan moet dat wel voor zijn "weeshuis" zijn  :))
 
Zeker weten. Nou ja weeshuis... zeker als mn broers komen eten is het ongekend wat er op kan gaan. Die 4 piepkuikens was idd wel stoer.
Ik heb het karkas en alle andere resten gebruikt. Wat ui, pee en selderij er bij en koken maar. Is dan ook geen mega pan. Maar gewoon eens lekker voor tussen de middag.
En idd, bier vind ik helemaal niet lekker
 
Bram zei:
Zeker weten. Nou ja weeshuis... zeker als mn broers komen eten is het ongekend wat er op kan gaan. Die 4 piepkuikens was idd wel stoer.
Ik heb het karkas en alle andere resten gebruikt. Wat ui, pee en selderij er bij en koken maar. Is dan ook geen mega pan. Maar gewoon eens lekker voor tussen de middag.
En idd, bier vind ik helemaal niet lekker

=))
 
Jaja
 
Ziet er goed uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er weer heerlijk uit, ook dat vuurtje erna is gezellig.

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk. Handige app wel, zeker voor het plaatsen van foto's

 
Terug
Bovenaan Onderaan