Hoi.
Onze oudste is 5 geworden. Het was tijd voor zijn kinderfeestje. Hoewel wij gewend zijn dat het stralend weer is op zijn 14 juni, was dat nu wel even anders... We lieten het ons de pret niet drukken.
8 mondjes te vullen aan het eind van het feestje. En hoe leuk om zelf pizza te maken voor ze?
Mini pizza's.. Ieder zijn eigen pizza! Weet je wat? Zo mogen hem zelf gaan beleggen. Ja dat is een goed idee!! Maar hoe ga je orde houden in zo'n hectische dag met 8 Kids? Geen idee. Misschien was voor bakken een goed idee..
Even wat info ingewonnen bij @jokop over hoe hij dat altijd doet (deed?) bij zijn school, als hij pizza's bakt voor de leerlingen.. En die bevestigde eigenlijk wel wat ik bedacht had, cq van plan was.
Ik heb jn de ochtend een heel snel deegje gemaakt bestaande uit:
- 791g bloem
- 7g gist
- 427g lauwwater (35.c)
- 16g zout
- 16g olijfolie
We knallen alles in de kitchenaid en laten de meng haak even zijn werk doen tot de machine het zwaar kreeg. Daarna deze 'guns' eens even aan het werk gezet (kapow!)
Die mocht even 2 uur bijkomen in de kom na al dat geweld.
Dat was na een goeie 2 uur mooi gerezen dus weer onder verdeeld in 10 bollen (120-130g)
En die mochten in 2 rijskisten, weer verdubbelen in grootte.
Tijd om ze dus alvast een tik te geven..
De Ooni kreeg een plekje en werd aangestoken.
De eerste pizza werd uitgedraaid.
Poah, dat is precies de grootte waar ik op hoopte. Zo'n 18-20cm?
Beetje passata erop en ze mochten.
Niet te lang, gewoon dat hij even opbolt en niet meer zacht/kneedbaar is..
En zo heb ik ze alle 10 gebakken. (Er zitten er 2 verstopt onder in de bak.
Mijn god..
Mijn god wat is zo'n kinderfeestje TOPSPORT.
Allemachtig.
Slechts gehavend kwamen we aan bij het diner. Het was ze ver. Iedereen kreeg een pizza en we kletste er een heel klein beetje passata bij en de rest mochten ze zelf kiezen.
Paprika, mozzarella, tomaten, ananas, geraspte kaas, mini salami, ham.. Kies maar wat je wilt!!
Nou DAT konden ze wel hoor. Vol in de concentratie werd er in de bakjes gegraaid en werden de pizza's versierd.
Die werden in de Ooni terug geschoten en afgebakken.
Vol spanning wachtte de ene na de andere op zijn pizza.
En daar kwamen ze.
Uiteraard ging die van mijn middelste dochter verkeerd. Huilen huilen huilen.
Hij gleed van m'n spatel en ik wilde 'm uit reactie eruit in de Ooni gooien maar drukte 'm juist tegen de voorkant aan. Mijn ooni is bij deze makkelijk te herkennen.
Gelukkig hadden we 8 mondjes, 10 pizza's.
Snel een nieuwe gemaakt, tranen gedroogd, buikjes vol.
Top feestje.
Onze oudste is 5 geworden. Het was tijd voor zijn kinderfeestje. Hoewel wij gewend zijn dat het stralend weer is op zijn 14 juni, was dat nu wel even anders... We lieten het ons de pret niet drukken.
8 mondjes te vullen aan het eind van het feestje. En hoe leuk om zelf pizza te maken voor ze?
Mini pizza's.. Ieder zijn eigen pizza! Weet je wat? Zo mogen hem zelf gaan beleggen. Ja dat is een goed idee!! Maar hoe ga je orde houden in zo'n hectische dag met 8 Kids? Geen idee. Misschien was voor bakken een goed idee..
Even wat info ingewonnen bij @jokop over hoe hij dat altijd doet (deed?) bij zijn school, als hij pizza's bakt voor de leerlingen.. En die bevestigde eigenlijk wel wat ik bedacht had, cq van plan was.
Ik heb jn de ochtend een heel snel deegje gemaakt bestaande uit:
- 791g bloem
- 7g gist
- 427g lauwwater (35.c)
- 16g zout
- 16g olijfolie
We knallen alles in de kitchenaid en laten de meng haak even zijn werk doen tot de machine het zwaar kreeg. Daarna deze 'guns' eens even aan het werk gezet (kapow!)

Die mocht even 2 uur bijkomen in de kom na al dat geweld.
Dat was na een goeie 2 uur mooi gerezen dus weer onder verdeeld in 10 bollen (120-130g)
En die mochten in 2 rijskisten, weer verdubbelen in grootte.
Tijd om ze dus alvast een tik te geven..
De Ooni kreeg een plekje en werd aangestoken.
De eerste pizza werd uitgedraaid.
Poah, dat is precies de grootte waar ik op hoopte. Zo'n 18-20cm?
Beetje passata erop en ze mochten.
Niet te lang, gewoon dat hij even opbolt en niet meer zacht/kneedbaar is..
En zo heb ik ze alle 10 gebakken. (Er zitten er 2 verstopt onder in de bak.
Mijn god..
Mijn god wat is zo'n kinderfeestje TOPSPORT.
Allemachtig.
Slechts gehavend kwamen we aan bij het diner. Het was ze ver. Iedereen kreeg een pizza en we kletste er een heel klein beetje passata bij en de rest mochten ze zelf kiezen.
Paprika, mozzarella, tomaten, ananas, geraspte kaas, mini salami, ham.. Kies maar wat je wilt!!
Nou DAT konden ze wel hoor. Vol in de concentratie werd er in de bakjes gegraaid en werden de pizza's versierd.
Die werden in de Ooni terug geschoten en afgebakken.
Vol spanning wachtte de ene na de andere op zijn pizza.
En daar kwamen ze.
Uiteraard ging die van mijn middelste dochter verkeerd. Huilen huilen huilen.
Hij gleed van m'n spatel en ik wilde 'm uit reactie eruit in de Ooni gooien maar drukte 'm juist tegen de voorkant aan. Mijn ooni is bij deze makkelijk te herkennen.
Gelukkig hadden we 8 mondjes, 10 pizza's.
Snel een nieuwe gemaakt, tranen gedroogd, buikjes vol.
Top feestje.
Laatst bewerkt: