BasBQ
Beef en Steak

Kinderfeest: mini pizza's!

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.971
Hoi.

Onze oudste is 5 geworden. Het was tijd voor zijn kinderfeestje. Hoewel wij gewend zijn dat het stralend weer is op zijn 14 juni, was dat nu wel even anders... We lieten het ons de pret niet drukken.

8 mondjes te vullen aan het eind van het feestje. En hoe leuk om zelf pizza te maken voor ze?
Mini pizza's.. Ieder zijn eigen pizza! Weet je wat? Zo mogen hem zelf gaan beleggen. Ja dat is een goed idee!! Maar hoe ga je orde houden in zo'n hectische dag met 8 Kids? Geen idee. Misschien was voor bakken een goed idee..

Even wat info ingewonnen bij @jokop over hoe hij dat altijd doet (deed?) bij zijn school, als hij pizza's bakt voor de leerlingen.. En die bevestigde eigenlijk wel wat ik bedacht had, cq van plan was.

Ik heb jn de ochtend een heel snel deegje gemaakt bestaande uit:
- 791g bloem
- 7g gist
- 427g lauwwater (35.c)
- 16g zout
- 16g olijfolie

We knallen alles in de kitchenaid en laten de meng haak even zijn werk doen tot de machine het zwaar kreeg. Daarna deze 'guns' eens even aan het werk gezet (kapow!) ๐Ÿ’ช
Die mocht even 2 uur bijkomen in de kom na al dat geweld.
IMG_6881.jpeg


Dat was na een goeie 2 uur mooi gerezen dus weer onder verdeeld in 10 bollen (120-130g)
En die mochten in 2 rijskisten, weer verdubbelen in grootte.

IMG_6884.jpeg

Tijd om ze dus alvast een tik te geven..
De Ooni kreeg een plekje en werd aangestoken.
IMG_6885.jpeg


De eerste pizza werd uitgedraaid.
IMG_6886.jpeg

Poah, dat is precies de grootte waar ik op hoopte. Zo'n 18-20cm?
Beetje passata erop en ze mochten.
IMG_6887.jpeg

Niet te lang, gewoon dat hij even opbolt en niet meer zacht/kneedbaar is..
IMG_6889.jpeg

En zo heb ik ze alle 10 gebakken. (Er zitten er 2 verstopt onder in de bak.
IMG_6891.jpeg


Mijn god..
Mijn god wat is zo'n kinderfeestje TOPSPORT.
Allemachtig.

Slechts gehavend kwamen we aan bij het diner. Het was ze ver. Iedereen kreeg een pizza en we kletste er een heel klein beetje passata bij en de rest mochten ze zelf kiezen.
Paprika, mozzarella, tomaten, ananas, geraspte kaas, mini salami, ham.. Kies maar wat je wilt!!
Nou DAT konden ze wel hoor. Vol in de concentratie werd er in de bakjes gegraaid en werden de pizza's versierd.
IMG_6935.jpeg

IMG_6936.JPEG


Die werden in de Ooni terug geschoten en afgebakken.
IMG_6942.jpeg


Vol spanning wachtte de ene na de andere op zijn pizza.
IMG_6943.JPEG

IMG_6940.JPEG

IMG_6941.jpeg



En daar kwamen ze.
IMG_6947.jpeg

IMG_6948.jpeg


Uiteraard ging die van mijn middelste dochter verkeerd. Huilen huilen huilen.
Hij gleed van m'n spatel en ik wilde 'm uit reactie eruit in de Ooni gooien maar drukte 'm juist tegen de voorkant aan. Mijn ooni is bij deze makkelijk te herkennen.
IMG_6946.jpeg


Gelukkig hadden we 8 mondjes, 10 pizza's.

Snel een nieuwe gemaakt, tranen gedroogd, buikjes vol.

Top feestje.
 
Laatst bewerkt:
Het is zo te zien een leuk feestje geworden, en gefeliciteerd met je oudste! ๐Ÿฅณ ๐Ÿฅณ
 
Ben jij blij dat het maandag is dat je weer kan uitrusten op het werk ๐Ÿ˜œ

Goed gedaan kerel.
De voorkant van de Ooni moet je toch nog proper krijgen met wet elleboogvet.
 
Ben jij blij dat het maandag is dat je weer kan uitrusten op het werk ๐Ÿ˜œ

Goed gedaan kerel.
De voorkant van de Ooni moet je toch nog proper krijgen met wet elleboogvet.
zeg dat wel.

Ik verwacht dat met een beetje tijd en koeltje ik het zo weer schoon heb inderdaad.
 
Hoe herkenbaar, zo'n Ooni onder de pizza-smurrie ๐Ÿ˜… ๐Ÿ˜…

En ja, een kinderfeestje is hard werken, maar voor kinderen is er maar een ding leuker dan een kinderfeestje en dat is een kinderfeestje met pizza!
 
Gefeliciteerd met het grut! Idd zijn kinderfeestjes topsport. Wel leuk gedaan zo met de pizza's en de Ooni! Gelukkig zijn mijn kinderen de kinderfeestjes leeftijd voorbij, anders had ik ook een Ooni moeten aanschaffen. ๐Ÿ˜…

(tip voor een volgend feestje: tafel bekleden met alufolie, patat bakken en gewoon midden op tafel gooien, klodders saus eromheen en plezier gegarandeerd ;) en als taart zelf roze koeken versieren.)
 
(tip voor een volgend feestje: tafel bekleden met alufolie, patat bakken en gewoon midden op tafel gooien, klodders saus eromheen en plezier gegarandeerd ;) en als taart zelf roze koeken versieren.)
Dat zijn de tips!
ik ben bang dat onze airfryer niet op kan bakken tegen 8 kinderen trouwens. dat zal niet snel genoeg gaan hahaha!
Ze hebben bij ons cupcakes mogen versieren inderdaad, dus die hadden we ook afgevinkt!
 
Topsport zo'n feestje, maar samen herinneringen maken is onbetaalbaar. Van harte!
 
Dat zijn de tips!
ik ben bang dat onze airfryer niet op kan bakken tegen 8 kinderen trouwens. dat zal niet snel genoeg gaan hahaha!
Ze hebben bij ons cupcakes mogen versieren inderdaad, dus die hadden we ook afgevinkt!
Heb je een rotisseriemandje voor in de bbq? ;) Gewoon allebei aanzetten. Wij hebben de grootste maat airfryer (moet ook wel met 4 kinderen).

Ik heb ook al eens een verkleedfeestje gedaan: meiden verkleed als prinses, zelf make-uppen en dan foto's maken en die printen. Foto mee naar huis geven. Zwemfeestjes en dan zwemvliezen, duikbrillen en opduikspeelgoed mee. Met de trein naar de bioscoop (hier ligt de bioscoop vlak naast het station - Schagen-). Labfeestje (witte overhemden als labjas) met allerlei proefjes als bv cola/mentos in de tuin.
 
Jaha, dat is topsport zoโ€™n kinderfeestje.

Wel een onwijs leuk idee om het zo met pizzaโ€™s te doen.
Alvast voorbakken is slim, had ik nog niet aan gedacht.
Scheelt je nog meer rommel voor dat je klaar bent.

En ach, die vlekken op je ooni, dat is karakter toch. ๐Ÿ˜†
 
Dit soort feestjes geven de beste herinneringen. Hier hebben ze het later nog over. Vind ik persoonlijk leuker dan een dagje met de kinderen naar een uitje.
 
Zo, en nu een paar dagen in stilte-retraite zeker? :ROFLMAO:

Respect hoor, die van mij wilde ook graag pizza's van de bbq op zn kinderfeestje, maar dat zag ik toch echt niet zitten.. Nou gaat het in de ooni ook wel iets sneller nog denk ik. Weer een reden om de vrouw te overtuigen... :sneaky:
Voorbakken is overigens ook wel echt een goed idee, dan vernielen die kleine priem-vingertjes tenminste ook niet je mooie vers gestretchte deegje :ROFLMAO:
 
Haha wat top man! Hopelijk ben je gister extra verwend met deze dag die moest volgen ๐Ÿ˜
 
Terug
Bovenaan Onderaan