BasBQ
Beef en Steak

Kickstarter thermometer

Ziet er inderdaad mooi uit, echter de probes lijken me wel heel erg dik.  Ik vind het soms al lastig om de Fantast probes
netjes in een stuk vlees te krijgen, laat staan deze units..  Die gaan er volgens mij van uit dat je alleen hompen vlees
van een pond of meer op de BBq gooit! B-)
 
Als ik zo kijk moeten de probes ook goed diep in het vlees, anders meet hij stiekem toch de omgevingstemperatuur mee.
En zo is ook de elektronica beschermd, die wordt niet heter dan de kerntemperatuur van het vlees.
Ook ben ik benieuwd naar de reikwijdte van de wifi omdat deze in een gesloten q zit
Maar het idee is fantastisch.

 
pietpukje zei:
Ook ben ik benieuwd naar de reikwijdte van de wifi omdat deze in een gesloten q zit
De probes zelf hebben geen wifi, maar alleen het MEATER-block heeft dat. De probes communiceren via Bluetooth direct naar de app op je smartphone of naar het MEATER-block. Blijf je binnen bereik dan kan je dus zonder het MEATER-block. Maar wil je het bereik vergroten (al of niet via het internet), dan maak je via wifi koppeling met het MEATER-block en deze communiceert op zijn beurt dan dus via BT met de probes voor de temperatuur-info.

Wat betreft het signaal; ze hebben al testen uitgevoerd via BT met de probes in een gesloten ketel en het bereik was naar eigen zeggen gewoon wat je normaal gesproken ook met BT hebt. De ketel is wel gesloten maar er zijn voldoende 'gaten' om het signaal door te laten. Dus als je wilt verlengen via wifi, dan moet je er alleen voor zorgen dat het MEATER-block binnen het bereik van BT van de probes zit.
 
Mooie gadget. Strak design ook.
Ik ben heel benieuwd of het in de praktijk goed werkt. 

Het lijken net spijkers, krijg je er ook een hamer bij? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan