Beef en Steak

Keuze advies: Kamado Joe Junior - huismerk Large (Tarrington / Urban Chef)

En ben je blij met de overstap naar large of denk ik wel eens, dit kon ook op m’n medium? Ik heb vanavond burgers gemaakt voor 6 personen op de 10” mini, dus twee keer 3 burgers er op, burgers er af en even de broodjes laten schrikken. Het was heerlijk, je werkt met wat je hebt en dat is ook weer een uitdaging maarja groter is al snel makkelijk.
Ik ben zeer blij met de overstap. Ik maak 4 hamburgers inclusief broodjes, uien en bacon tegelijkertijd. Ook past er nu een rotisserie op wat ook meer mogelijkheden geeft.

Ik heb even de titel aangepast, dit is waar ik nu tussen twijfel.

Misschien door de video’s van smoking dad bbq, maar ik ben best wel enthousiast geworden over de KJJ ondanks de kleur. Voor m’n gevoel krijg je een hoop kwaliteit en garantie voor het geld. Op de een of andere manier lijkt hij me meer te bieden dan een compact van een ander merk.
Het alternatief is een huismerk Large model. Intratuin heeft nu 20% korting. Voordeel van de Makro variant is de vuurbox die uit meerdere delen bestaat.
De nieuwe types grill guru hebben ook een vuurbox uit meerdere delen maar verder spreekt het merk me niet zoveel aan. Misschien wel omdat je weet van de AH actie waarbij ze toen super goedkoop waren..

Dus ja, ga ik me storen aan het compact formaat met de Kamado Joe jr of ben ik straks aan het balen over de huismerk kwaliteit van een Large..?

Maar als "basis" zou ik voor een formaat L of groter gaan. Met de hierboven genoemde argumenten.
Over merken valt ook nog heel veel te zeggen maar "te klein" geldt voor alle merken.
Tegeltjes wijsheid! ;)

Laatst bewerkt:
Met de kolen mand bedoel ik niet voor de opslag maar zo’n basket in de vuurbox die je vult met houtskool. Die kan je dan makkelijk uitschudden zodat het as en kleine spul er uit valt.

Wat ik nu mis met m’n mini 10” kamado is deflector mogelijkheid en de geringe ruimte op het rooster. We nemen altijd de tijd met bbq-en dus het hoeft niet allemaal in 1 keer klaar. Net wat je zegt, de mini of de cobb kunnen desnoods ook bijspringen. Dus ja wat dat betreft heb ik niet per se level systeem nodig.

Ik heb een inkbird thermometer met 2 voelers

Als het voor jou niet in 1 keer klaar hoeft is dat natuurlijk prima.

Ikzelf en velen hier gebruiken de BBQ niet alleen om bij mooi weer uitgebreid in de tuin te tafelen.

Vaak genoeg maken we een maaltijd voor het avond eten. Bij fris weer maak ik dan alle broodjes hamburgers tegelijk. Als de frietjes uit de airfryer komen zitten we binnen en eten allemaal tegelijk met warme frietjes en warme burgers.

Als ik een voorraad pulled chicken maak is de extra oppervlakte weer fijn zodat wat ik heb ingevroren kan worden voor op pizza of bij nachos. Gerechten die low en slow gaan maak je in ook in één keer.

Maar ieder heeft zijn eigen favorieten en hoe hij het klaarmaakt.

Ik heb even de titel aangepast, dit is waar ik nu tussen twijfel.

Misschien door de video’s van smoking dad bbq, maar ik ben best wel enthousiast geworden over de KJJ ondanks de kleur. Voor m’n gevoel krijg je een hoop kwaliteit en garantie voor het geld. Op de een of andere manier lijkt hij me meer te bieden dan een compact van een ander merk.
Het alternatief is een huismerk Large model. Intratuin heeft nu 20% korting. Voordeel van de Makro variant is de vuurbox die uit meerdere delen bestaat.
De nieuwe types grill guru hebben ook een vuurbox uit meerdere delen maar verder spreekt het merk me niet zoveel aan. Misschien wel omdat je weet van de AH actie waarbij ze toen super goedkoop waren..

Dus ja, ga ik me storen aan het compact formaat met de Kamado Joe jr of ben ik straks aan het balen over de huismerk kwaliteit van een Large..?
Als je er nog zo "flexibel" in staat moet je gewoon een aantal dealers bezoeken om te voelen en te beleven.
Binnen een week is de kleur afgevallen als keuze argument.
Je doet jezelf tekort als je niet de tijd neemt en wat breder kijkt.
Koop dus niet meteen de eerste de beste aanbieding die ze je geven maar ga ze allemaal even langs.

Wat Cherrywood zegt!!

En het is geworden… een LARGE!

Ik was bijna zo ver om voor een Joe Junior te gaan en toen kwam er een Monolith classic pro voorbij op marktplaats. Wilde graag een goed merk maar met mijn budget ging een nieuwe niet lukken. Gebruikt zijn de prijzen ook vaak nog best hoog maar dit was wel een koopje. Hij heeft nog wel wat liefde en aandacht nodig en ik mis de plate setter. Het rooster ligt nu dus op de vuurring..

Bedankt voor jullie input!

15C3077C-4A86-46E5-994B-AB664B64CF74.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan