Beef en Steak

Keuze advies: Grill Guru Large - Bastard Medium - BGE small (2de hands)

Daniel-rwd

Tondelzoeker
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren voor een grotere kamado. Ik heb nu de Lidl mini kamado, doet het verrassend goed en gaat wel een mee op de boot of vakantie.
In de nieuwe tuinindeling is er plaats voor een bbq plaats/tafel. Omdat de mini voor twee volwassenen en 3 kinderen wat beperkt is wil ik graag een groter model.

Een nieuwe Big Green Egg is boven budget, een Kamado Joe valt tevens ook af door de rode kleur. Van de goedkopere kamado`s zijn de Bastard en Grill Guru degene die me het meest aanspreken. Nieuw type vuurbox lijkt me goed bestand tegen breuk.

Grill Guru is bij de Hornbach 699 euro, de solo 599 euro maar niet voorradig. Meeste waar voor je geld
De basterd medium is via marktplaats nieuw te krijgen voor 500 euro. Deze vind ik het mooiste voor wat het waard is.
2de hands kan ik voor 475 een 5 jaar oude BGE Small kopen. BGE is top maar 2dehands geen garantie en is de 3" groter het "waard".

Wens om meer met indirect koken te kunnen doen en pizza`s bereiden. Large is volgens mij het meest verkocht maar heb ik het nodig en nadeel van langere opwarmtijd. Voor grotere gezelschappen kan ik altijd nog de kamado mini of de Cobb premier of Cobb gas aanslingeren.

Wat zouden jullie doen? Altijd voor een large gaan dus de andere optie's vallen af? Of 1 van de andere optie`s?

Thanks!

Voor jouw gezins samenstelling zou ik zeker een large kiezen en niet kleiner. Het lijkt groot maar is het eigenlijk niet. Voor iemand die zelf nog maar kort bezig is snap ik nu wel dat mensen een xl of bijvoorbeeld een oval hebben want dit geeft gemak.
Een large is echter een prachtig formaat en bij mij is hij in 20 minuten al op 130 graden.
Tevens bij het doen van een reverse sear scheelt het met ombouwen en kun je gewoon in twee helften je Q opbouwen.

Welk merk je kiest is persoonlijk en ik denk niet dat er echt rommel bestaat maar kijk gewoon naar goede service en garantie.

Succes met overwegen.

no brainer, zoals gezegd altijd een large .
Opwarm tijd is minimaal vergeleken bij een medium. En ruimte gebrek heb je al gauw in een medium als je volledige maaltijden wilt koken met wat pannetjes er bij .
En voor een large zijn er meer accessoires te krijgen.

Ik sluit hierbij aan. Large is toch wel het minimale wat je wilt hebben. En dan zou ik die mini kamado er gewoon bij houden.

Bedankt voor jullie visie, focus op een large model dus.

Bij de Makro is een mat zwarte Terrington te koop voor 543€ incl btw. Zo te zien heeft die ook een vuurbox met losse schijven. Is zoiets echt af te raden ivm kwaliteit?

https://producten.makro.nl/shop/pv/...HOUSE-Naggado-Kamado-Barbecue-54-cm-mat-zwart

De betere merken geven levenslang garantie op keramiek en hebben een groot aanbod van accessoires.
Het is maar net wat je belangrijk vind.
Jammer dat je kamado joe al op je no go lijst hebt staan. De classic 1 is een prachtige bbq met een divide and conquer systeem.

Grizzly grills elite large. Nu 3 jaar in bezit en elke week in gebruik. Geen centje pijn. Weet niet of het mag maar bij Harlem bbq regelmatig goede deals voor grizzly en bastard.

En altijd large. Succes!

Ik zou zelf altijd voor de BGE gaan. Keij Kamado vind ik een goed alternatief als je voor een goedkope optie wil gaan. Volgens mij wel soepel met evt garantie dingen

zonder twijfel kijken voor een large. Je kan inderdaad voor grotere gezelschappen een tweede bbq aanzetten voor de ruimte, maar de twee zullen nooit hetzelfde doen. Met een large ben je flexibeler en je zult er zeker geen spijt van hebben.

Je zal hier op het forum ook altijd horen dat het ideale aantal BBQ`s je huidige aantal +1 is :D
En een tweede erbij is zeker erg makkelijk als je hele maaltijden of meerdere gerechten wilt maken.
De vraag is of je dat wilt en veel gaat doen.
Daarbij is het ook leuk om de maaltijden zo uit te vogelen dat het wel past.

Maar als "basis" zou ik voor een formaat L of groter gaan. Met de hierboven genoemde argumenten.
Over merken valt ook nog heel veel te zeggen maar "te klein" geldt voor alle merken.

Terug
Bovenaan Onderaan