Beef en Steak

Kettle Joe - zalm op een plankje

Squenzy

Stoker
Geliefde bbq genoten,

Na 3 weken vakantie in Kroatië werd het tijd om de Kettle Joe voor het eerst in gebruik te gaan nemen. Vandaag stond er zalm op een plankje op het menu. Eerst de Kettle Joe even uitgetest met een eerste “inbrand/schoonbrand” sessie. 20 minuutjes stabiel op 260 graden. De keramieke elementen doen zeker hun werk. De Kettle gebruikt op deze temperatuur flink wat brandstof. Bij het deksel openen en sluiten was de temperatuur weer zeer snel stabiel. Had ik niet verwacht.

Ik ben zeer tevreden over het constant houden van de temperatuur. Sowieso het regelen ging makkelijker dan mijn compacte GG. Door de Kettle deksel merkte ik wel dat er wat rook ontsnapte aan de onderkant aan de zijkant van de deksel. Dit was wel minimaal. Ook is de houtskool basket best fors met grote spijlen dus heb je flinke brokken nodig op de bodem zodat de kleinere stukken er niet tussendoor vallen. Dat vond ik wat minder, maar er is rekening mee te houden.

De zalm was vanouds erg lekker. Gekruid met peper, zout, dille en verse knoflook. 20 minuutjes op 180 graden direct. Mooie knapperige buitenkant en een zachte binnenkant. Van de week tijd voor de klassieker “de saté van onze favoriete tante Miho”. Na deze sessie zeer tevreden met de Kettle Joe maar al doende zullen we hem steeds beter onder controle krijgen.

Tot snel voor meer Kettle Joe avonturen.

A6BA54DB-DC93-45D6-9538-29B6B80FC14B.jpeg

A35ECAA7-0B3B-4817-9F99-54E1214B7F3C.jpeg

BCDBD41F-8C79-474B-9F17-9EE8DEC94D41.jpeg

B8FB7A95-CDCF-4D47-B577-5801BBABDA94.jpeg

Heerlijk, zalm met een frietje. 😉

Kijk dat is nog eens een mooie sessie om mee te beginnen.

Ziet er mooi uit. Ook nog zo mooi rood

Gaaf om deze nieuwe Q in actie te zien. Vind het een mooi ontwerp. Het lekken van rook zal denk ik makkelijk op te lossen zijn door vilt. Er is vilt tekoop voor de weber ketels. Dat is een stuk smaller dan bij een kamado. Dat gebruik ik nu al jaren voor mijn weber ketel. Echt perfect.
zalm ziet er super uit. Dat moet smullen geweest zijn. Top

Gaaf om deze nieuwe Q in actie te zien. Vind het een mooi ontwerp. Het lekken van rook zal denk ik makkelijk op te lossen zijn door vilt. Er is vilt tekoop voor de weber ketels. Dat is een stuk smaller dan bij een kamado. Dat gebruik ik nu al jaren voor mijn weber ketel. Echt perfect.
zalm ziet er super uit. Dat moet smullen geweest zijn. Top
Thanks voor de tip Bram. Zal binnenkort eens even kijken 😎

Ik doe mijn deksel dicht, duw hem goed naar beneden en dan draai ik de schroef op de achterzijde pas vast. Op die manier sluit hij bij mij goed aan.

Terug
Bovenaan Onderaan