Beef en Steak

Kettle Joe, Grill Guru Large of 2e compact kamado

michel2506

Tondelzoeker
Berichten
4
Hallo,

ik ben op zoek naar aankoopadvies.
Vorig jaar ben ik verleid om een Grill Guru Compact te kopen (tweedehands voor een leuk prijsje op Marktplaats) om Kamado grillen te proberen.

Dit bevalt enorm goed en zeker temperatuur controle bij low en slow voor bijvoorbeeld spare ribs gaat goed en smaakt naar meer! Het is alleen jammer dat op de Compact de ruimte enorm beperkt is en ik maximaal 4 halve strengen spare-ribs kwijt kan. Ook dingen als reverse sear of bijgerechten erbij maken is wat lastig op enkel de compact. Ook komt de 20 jaar oude Weber af en toe nog onder het afdak gereden als er meer gasten komen en hiervan begint het deksel slecht te worden en vervangend deksel is bij Weber ook al 140 euro dus deze wil ik er uit doen.

Hierom ben ik mij aan het oriënteren naar een upgrade. Probleem is echter budget. Ik heb op zich wel een klein beetje geld te besteden aan deze hobby, maar een budget voor een grote A-merk Kamado is helaas niet aanwezig.

Hierom heb ik 3 opties op het oog:
- Grill Guru Kamado Large : Dit zijn vaak de goedkopere kamado's die te vinden zijn en in principe alles wat ik zoek. maar ik lees ook her en der dat de kwaliteit van het keramiek wat minder is en misschien sneller stuk kan gaan..
- Kettle Joe: Een combi van een ketel en kamado barbecue die van staal is en een aantal voordelen van kamado's heeft. Dit klinkt ideaal maar ik lees ook her en der wat kwaliteit issues en het deksel dat niet lekker afsluit. De meegeleverde Slow Roller lijkt mij ideaal.
- 2e compacte kamado erbij en deze 2 in een mooi meubel maken (Hout hiervoor is voorhanden) Aanschafprijs van een enkele kleine kamado is laag en daarmee durf ik het risico van lagere kwaliteit keramiek wel te nemen. Met een 2e mini kamado verdubbel ik in principe het oppervlakte maar moet er 2x opgestookt worden, 2x temperatuur geregeld worden etc.


Concreet heb ik 3 vragen:
- Zijn er hier mensen die bewust voor een opstelling met 2 kleine barbecues gekozen hebben?
- Zijn er mensen die ervaring hebben met garantie afhandeling van GrillGuru bij defecten in het keramiek?
- Wat zijn de ervaringen qua gebruik van de Kettle Joe versus een echte kamado?
 
ik zelf heb een Large en een medium en vind het een ideale opstelling. Persoonlijk vind ik een Large toch wel een een stuk makkelijke. Daarom de combinatie. 2 mediums zou ik niet doen. Dus ga voor die guru large.
 
Even los van je vraag, maar op marktplaats vind je prima Webers voor een zacht prijsje om je deksel te vervangen. Heb je voor een paar 10tjes weer een goede weber.

Ik zou voor de grill guru gaan als kamado. Mijn zwager heeft er al jaren één en is erg tevreden. Prima kwaliteit en garantie alleen iets minder afgewerkt dan de A-merken en natuurlijk is de garantie niet zo als een bge. Maar prima ding! Kettle joe ook prima overigens 😂 zou zelf niet een compact erbij nemen gezien de ruimte. Je moet er altijd 2 aansteken met een groep dan liever een large.
 
Ik vind het altijd moeilijk om te zeggen wat iemand moet doen. Mijn ideale opstelling? Ik denk een xl, een l en een klein dingetje. Is dit met mijn budget haalbaar? Nee. Dus budget blijft altijd, in ieder geval voor mij, meespelen. Dus je concrete vragen kan ik niet beantwoorden. Zelf heb ik een L, een 57 WMT en een windmill stove. Ik heb hiermee echt genoeg ruimte. Ik wil eigenlijk nog een WGA erbij.

Ik zou zelf zoals @Free_ltd aangeeft niet gaan voor twee mediums. Ik zou minimaal een L nemen.
 
Heb zelf een xl kamado met een weber 57 erlangs als sidekick.
Dit is voor mij de beste combinatie.

Voor de heb, heb ik er ook nog een 13 inch mini kamado en een grote gasbrander langs.

Met een xl/l kamado en een weber 57 langs elkaar zul je genoeg ruimte hebben en de mogelijkheid om meerdere zones te creëren.
Hoe gekker je hobby wordt het groter het arsenaal aan kookspullen/bbqs wordt.
Geeft niks, hebben we allemaal.
Er zijn er ook genoeg hier die er een pizzaoven oid langs hebben staan.
 
Ik vind de MM naast de Large ideaal.
De MM voor het snelle grillen. Voor bijvoorbeeld bijgerechten, steaks (voor mezelf) of saté. Lekker dicht boven het vuur en je hoeft hem niet helemaal te vullen en daarom (denk ik) zuiniger in houtskoolverbruik.
De large gebruik ik dan als er gasten zijn en ook bijvoorbeeld voor ribs. Met twee roosters boven elkaar kan ik er een doos van 10 kg. babybacks op kwijt.
In jouw geval zal ikzelf dus naast de Compact voor een Large gaan. Staat ook mooi als je beide in een meubel gaat bouwen.
 
Ik zie in je verhaal nergens de Weber Summit Kamado E6
is wellicht ook nog een optie.
 
Ik zie in je verhaal nergens de Weber Summit Kamado E6
is wellicht ook nog een optie.
Ook wel een leuke, maar zo te lezen in de beginpost, denk ik dat zijn budget niet €1000+ is.

Denk dat mijn buurman zo eentje heeft.
 
Ook wel een leuke, maar zo te lezen in de beginpost, denk ik dat zijn budget niet €1000+ is.

Denk dat mijn buurman zo eentje heeft.
Ik heb ze in de aanbieding zien staan voor 945 euro, dat is geen 1000+;)
 
Ik heb ze in de aanbieding zien staan voor 945 euro, dat is geen 1000+;)

Net niet nee :)
Ik had ff rap gegoogled omdat ik het model niet kende en zag ze allemaal boven de €1000, vandaar.
Die GG waar hij het over heeft zal ook rond dat budget zitten, dus is die Weber idd wel een mooie mogelijkheid.
 
Hallo, iedereen bedankt voor de input. Leuk dat iedereen zo enthousiast meedenkt hier! Geeft allemaal stof tot nadenken.

Mijn budget is rond de 500-600 euro. Dat kan ietsje opgerekt worden maar niet richting de 1000 euro. Als ik eerlijk ben vind ik dit gevoelsmatig al veel geld voor een barbecue, maar ik begrijp dat goede spullen wel wat meer geld mogen kosten.

De GrillGuru is bij de Hornbach en Makro voor 647 te koop. De Kettle Joe is overal ook rond dat bedrag te krijgen al heb ik ook een winkel gezien die m voor 500 in de aanbieding lijkt te hebben.

Ik lees veel over 2 mediums dat dit al te klein is en onpraktisch, ik had het al over de compact dus nog kleiner. Dit vermoeden had ik zelf ook al. Dit is op kamado gebied echter de meest voordelige (GG Compact is 310 euro momenteel compleet met platesetter en hoes) dus daarom overweeg ik deze optie.

De Weber Summit valt voor mij dus wel in de categorie boven budget. Wel een erg mooi apparaat trouwens!

Ik denk dat ik er nog even goed over na ga denken voor ik de knoop doorhak. Voorlopig kan ik ook vooruit met mijn compact. Komend weekend gaan er lekker weer 2 strengen spare-ribs op dus ik zit niet zonder.

Ik vind de suggestie van Bramster om marktplaats in de gaten te houden voor een Weber 57CM ketel met goed deksel ook helemaal niet zo verkeerd en ik moet mij misschien ook inlezen of ik betere indirect resultaten uit een Weber ketel kan halen want deze zijn nieuw ook een stukje goedkoper in aanschaf.
 
Een update van mijn kant.

Door de AH aktie is de GrillGuru Large nu wel mooi scherp geprijst. Ik heb deze dus maar besteld en de levering verwacht ik ergens volgende week.

Ik had ondertussen ook al een weber van MP gekocht, De tuin begint nu wel een beetje vol te raken met BBQ's dus deze heb ik vanmiddag opgepoetst en zelf opnieuw op marktplaats gezet. Hopen dat er een gegadigde voor komt die dezelfde prijs betaalt als ik heb gedaan.
 
Prima aankoop die Grill Guru.
 
Ik had ondertussen ook al een weber van MP gekocht, De tuin begint nu wel een beetje vol te raken met BBQ's dus deze heb ik vanmiddag opgepoetst en zelf opnieuw op marktplaats gezet. Hopen dat er een gegadigde voor komt die dezelfde prijs betaalt als ik heb gedaan.
Zet even hier op het Bbq genootschap in de Marktplaats sectie een linkje neer, wie weet zoekt er hier iemand een en ben je hem zo kwijt ;)

Succes met je nieuwe bbq!
 
Terug
Bovenaan Onderaan