BasBQ
Beef en Steak

Kerst bbq

 

timmymontana

Tondelzoeker
Berichten
19
Hoi allen,

Ik ben opzoek naar wat idee?n voor een kerst gerecht. De bedoeling is een stuk vlees op de dag te bereiden op de kamado en vervolgens mee te nemen naar het diner. Deze zal zijn voor een persoon of 20. Het probleem schuilt hem in het vervoeren van het vlees en het opnieuw opwarmen in een oven, of iets in die trant.

Ik ben erg benieuwd naar suggesties!

Groetjes Tim


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Geen Bbq tot je beschikking op de bestemming? Een picanha, ribroast of entrecote aan stuk zou een optie kunnen zijn. Het is wel het lekkerste om deze na garen nog even aan te zetten op de bbq.
 
roykosmeijer zei:
Ribs is natuurlijk wel een klassieker. Ook prima weer in de oven op te warmen, alhoewel de rookgeur dan wel door het hele huis hangt :)

Heerlijk toch? :D
 
of gewoon een hele lekkere zelfgemaakte rollade, nadat ie klaar is goed in de folie inpakken en wat handoeken er omheen
dan blijft ie best lang warm hoor

en voor 20 man kan je een flink stuk nemen. hoe groter, hoe langer het warm blijft

en als laatst keihard naar bestemming rijden  B-)
 
Ridevi71 zei:
of gewoon een hele lekkere zelfgemaakte rollade, nadat ie klaar is goed in de folie inpakken en wat handoeken er omheen
dan blijft ie best lang warm hoor

en voor 20 man kan je een flink stuk nemen. hoe groter, hoe langer het warm blijft

en als laatst keihard naar bestemming rijden  B-)

chill B-) Keihard rijden niet nodig hoor. Stuk vlees inpakken met folie en theedoek en vervoeren in de koelbox. No stress  ;)
Een PP bijvoorbeeld kun je dan op locatie pullen. Net zo mooi  B-)
 
Dank jullie wel voor de inspiratie! Ik zit nu sterk te denken om 3 procureur rollades te maken. Nu zit ik alleen te denken hoe ik dat moet gaan doen met het vervoer en uiteraard het voorgerecht wat nog eerst komt. Zal het stuk nog verder garen als ik het inpak en in een koelbox meeneem? Want dan zorg ik dat ik het eerder van de bbq af haal. Ga mijzelf wel weer een uitdaging aan zeg... hebben jullie hier nog idee?n over?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vlees gewoon garen op de Q. Die rusttijd in de koelbox is alleen maar goed. (Moet natuurlijk geen 6u duren )
 
Terug
Bovenaan Onderaan