Nodig je nu iemand indirect uit om dit voor je klaar te maken met de kerst???Dominique zei:Ik hoop hierop....
1 kilo buikspek zonder zwoerd
Flinke hand grof zeezout
Handje venkelzaad
12 verse ....
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nodig je nu iemand indirect uit om dit voor je klaar te maken met de kerst???Dominique zei:Ik hoop hierop....
Flinke hand grof zeezout
Handje venkelzaad
12 verse ....
structor zei:Nodig je nu iemand indirect uit om dit voor je klaar te maken met de kerst???Dominique zei:Ik hoop hierop....
Flinke hand grof zeezout
Handje venkelzaad
12 verse ....
Boldeagle zei:Ik "moet" kerst en oud en nieuw, ik heb al wat idee?n en moet nog wat testen en voor laten proeven.
In mijn geval zal het wel 5 of 6 gangen worden, maar uiteraard geen grote porties.
Als ik iemand kan inspireren, Volgorde moet ik nog bepalen en verdelen over de 2 dagen :
Rolbrood of een variatie hierop
Tijgergarnalen in zoete saus (ff wat uitproberen)
Dorade in zoutkorstdeeg
Kastanje champignons gevuld met roomkaas en gewikkeld in bacon
gevulde snoeppaprikas (roomkaas met uitgebakken spekjes, maar kan nog veranderen)
Kaas/uientaartje op bladerdeeg
zoete kipspies met gemarineerde kerstomaatjes
Misschien een Bacon explosion met eigen vulling (maar dit weet ik nog niet zeker)
Er wordt nog gerekend op spareribs, maar dit vind ik zelf niet echt een kerstgerecht
toetje:
kleine cakeje met witte chocolade en sorbetijs/of whiskey saus
of een vruchtentaart met likeur en ijs
Als je iets kan gebruiken be my guest, ik kan eventueel wel een recept aanleveren
JohanD zei:Klinkt erg lekker, bedankt voor je reactie. Leuke idee?n. Als je voor mij de recepten van je rolbrood, kastanjechampignons, kaas/uientaartje en je cakeje met chocolade hebt zou ik dit zeer op prijs stellen.
Succes Ben benieuwd wat ze daarvan maakt. Dat krijg ik vast nog wel te horen.Dominique zei:Dat ziet er indrukwekkend uit Johan!
Ik heb uit " betrouwbare" bron vernomen dat er idd buikspek gemaakt word door Dochter. Nu is de grootse uitdaging nog haar zover te krijgen dat het Ei gebruikt gaat worden.....
Ook erg lekker toch, en scheelt een hoop werkGerard777 zei:Dat ziet er goed uit Johan! Lekker dat je ook al een groot deel af hebt. De kalkoen is me vorig jaar erg goed bevallen, helaas dit jaar niet mijn beurt voor het hoofdgerecht het blijft bij MOINKS op kerstavond