BasBQ
Beef en Steak

Kennismaken en een vraagje!

Blowie

Tondelzoeker
Berichten
10
Hallo allemaal,

Joey hier! Volgende week ben ik gevraagd om het bbq voedsel te verzorgen op een verjaardag wat ik met veel plezier ga doen. Er komen rond de 30/35 man en ikheb allemaal verschillende stukken vlees in gedachten.

Ik heb laatst pulled pork gemaakt die enorm lang in de stall bleef hangen waardoor ik hem de dag erna pas kon eten in de ochtend. De pulled pork heb ik rond 23:30 ingepakt in folie en in een koelbox gegooid met handdoeken erin. De pulled pork was enorm juicy en ik vroeg mij af hoelang ik pulled pork kan laten rusten in een koelbox voornamelijk omdat ik de pulled pork het liefst een dag voor het feest wil maken zodat ik geen risico loop op een lange stall.

Ik hoor graag welke tips er zijn!

Geniet van het lekkere weer deze week!
 
Hoi Blowie, welkom bij het Genootschap.
Voorstellen doen we hier, vragen stellen we ergens anders op het Genootschap, zoals in de rookkamer.
Veel plezier hier.
 
Welkom Blowie Joey!

Verjaardagsbbq hapjes.
Je kan spareribs doen via bijv 3-2-1 dag van te voren de 3-2 doen, de dag zelf de 1.
Je hebt dan redelijk wat ribbels nodig.
Pulled pork is altijd succes!
Wat je kan doen, de procureur 5uur roken of tot kern van 70 graden.
( Als je de dutch oven alvast opwarmd )
Daarna de procureur ingepakt in folie de dutch oven in.
Dan gaat het daarna wel echt snel.
(Als je hem inpakt hoef je de d.o niet heftig te boenen naderhand 🤪.)
Voor de vega's een lekkere moussaka van de bbq.
2 Roosters gevuld met moinkballs hapt altijd lekker weg.


Geen idee wat je tot je beschikking hebt aan bbq's & tools.

Zoals Ewald al aangaf beter open jij even een topic met je vraagstuk daar ;)
 
Welkom bij de club. Lekker lezen en vragen stellen op de verschillende forums. Gaat helemaal goed komen. 👍 👊 💪 👋
 
Pulled pork kan je uren warm houden op de aangegeven manier. Inpakken in folie, in een handdoek wikkelen en in de koelbox.
Ik zie op yoeptoep filmpjes waarbij de de pp 5 tot 7 uur laten rusten op deze manier. Mocht het toch afgekoeld zijn, kan je het altijd snel weer opwarmen op de Q
 
Werkt deze methode ook met een koeltas? We hebben een zachte koeltas met folie aan de binnenkant die we vaker gebruiken voor drankjes koel te houden. Is dat goed genoeg voor beefribs of pulled pork? Of heb je een echte kunststof harde koelbox nodig met dikke wand?
 
Pulled pork kan je uren warm houden op de aangegeven manier. Inpakken in folie, in een handdoek wikkelen en in de koelbox.
Ik zie op yoeptoep filmpjes waarbij de de pp 5 tot 7 uur laten rusten op deze manier. Mocht het toch afgekoeld zijn, kan je het altijd snel weer opwarmen op de Q
Ja dat heb ik inderdaad ook veel voorbij zien komen op youtube. Het probleem is meer dat ik waarschijnlijk de pulled pork rond 20:00 klaar zal hebben op vrijdag en hem dan in een koelbox zou leggen tot +/- 16:00 de dag daarna waarna ik hem pull en dan weer warm houd in een slowcooker..

Het is allemaal wat dat bbqen!
 
Welkom Joey!
 
Welkom Joey. Veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan