BasBQ
Beef en Steak

KCBS Judge Class 5 augustus 2017 Sint Niklaas Belgie

APPELBOOM

Vuurmaker
Berichten
59
Hey gasten,

Wij hadden begrepen dat er wat vraag was naar een judge class.
En voilla daar is er weer 1.

80 euro voor kcbs members
En 110 euro voor mensen die geen lid zijn (zit 1 jaar lidmaatschap bij)

We starten om 10.00, maar we voorzien voor de vroege vogels vanaf 9.30 een bakje koffie.
De class eindigt tussen 16.00 en 18.00.


In de voormiddag krijg je de theorie te verwerken

S'middag voorzien we een lekker broodje

En in de namiddag doen we het praktisch gedeelte.

Na dien voorzien we 2 uurtjes om vrij om alles te bespreken en vragen te stellen.

Wij weten dat dit een lange class is, maar we gaan voor kwaliteit zodat iedere nieuwe judge begrijpt met wat die bezig is.

Inschrijven kan via...
http://form.jotformeu.com/71621522284350

19023526_1442144039211782_1164324389841712770_o.png
 
Ook aan te raden voor bestaande juryleden, die nog steeds niet snappen hoe je hoort te jureren, scoren en die naar eigen smaak beoordelen  :p
 
+1 Een paar weken geleden heb ik me netjes aangemeld als toekomstige lid van KCBS via hun site, maar tot nu toe wacht ik op het vervolg. Wie o wie heeft contacten binnen KCBS?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

 
SpiKeY zei:
+1 Een paar weken geleden heb ik me netjes aangemeld als toekomstige lid van KCBS via hun site, maar tot nu toe wacht ik op het vervolg. Wie o wie heeft contacten binnen KCBS?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Heb je al een mail gestuurd naar membership@kcbs.us?
Harry en Linda Havinga en Mayco en Marian van Galen zijn Nederlandse reps voor de KCBS. Wellicht kunnen zij je verder helpen.
 
DanBras zei:
Ook aan te raden voor bestaande juryleden, die nog steeds niet snappen hoe je hoort te jureren, scoren en die naar eigen smaak beoordelen  :p
Gelukkig valt de laagste score af, je hebt wel een probleem als je er 2 aan dezelfde tafel hebt...
Zelf kijk ik na het jureren vaak naar mijn scores tov de rest van de tafel op http://www.kcbs.us/judge-scores.
 
Ceriel zei:
SpiKeY zei:
+1 Een paar weken geleden heb ik me netjes aangemeld als toekomstige lid van KCBS via hun site, maar tot nu toe wacht ik op het vervolg. Wie o wie heeft contacten binnen KCBS?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Heb je al een mail gestuurd naar membership@kcbs.us?
Harry en Linda Havinga en Mayco en Marian van Galen zijn Nederlandse reps voor de KCBS. Wellicht kunnen zij je verder helpen.
Hallo Ceriel,

Via onderstaande link heb ik me als toekomstige donateur opgegeven:
http://nkbbq.nl/#donateur

Ik wacht nog even gerust.



Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

 
Ceriel zei:
Gelukkig valt de laagste score af, je hebt wel een probleem als je er 2 aan dezelfde tafel hebt...
Dit keer viel de prutser gelukkig inderdaad af als laagste score. Maar als er niets veranderd en deze prutser komt de volgende keer een andere prutser aan dezelfde tafel tegen, dan hebben de teams die op die tafel komen daar dus echt wel een probleem en last van  :D
 
DanBras zei:
Ceriel zei:
Gelukkig valt de laagste score af, je hebt wel een probleem als je er 2 aan dezelfde tafel hebt...
Dit keer viel de prutser gelukkig inderdaad af als laagste score. Maar als er niets veranderd en deze prutser komt de volgende keer een andere prutser aan dezelfde tafel tegen, dan hebben de teams die op die tafel komen daar dus echt wel een probleem en last van  :D
Smaken verschillen zou ik maar zeggen, maar is het echt zo erg?
 
SpiKeY zei:
Smaken verschillen zou ik maar zeggen, maar is het echt zo erg?
En daar ga je dus al fout.
Natuurlijk kan je het nooit helemaal uitschakelen, maar een jurylid hoort niet te jureren op eigen persoonlijke smaak, dus of hij/zij iets lekker vindt of niet. Als jij pittig niet lekker vindt, dan betekent dit niet dat je zo maar dat team een lagere score mag geven. Je zal dan nog steeds moeten bepalen of het gerecht wel in balans is en de pittigheid niet overheerst. Is dat het geval dan hoor je gewoon de maximale punten te geven. Is er iets wat wel heel dominant en overheerst, dan kan je daar uiteraard wel ??n punt (!) voor in aftrek brengen. Zijn er andere zaken die op smaak niet kloppen, dan kan je daar uiteraard ook weer een punt in aftrek op geven. Het is dus zeker niet zo dat als jij iets niet lekker vindt, dat je dan i.p.v. een 9 (= maximale score) in ??n keer een 5 mag geven. Een 5 in score betekent in feite dat je buurman op zijn Blokker-grill het beter had gedaan. Als iets echt niet te eten is, dan verander je daar natuurlijk niets aan, maar daar was in dit geval geen sprake van gezien de jurering van de andere 5 juryleden.

Maar dit zijn dus ook de zaken die leert wanneer je een jurycursus volgt en gecertificeerd jurylid wordt. Alleen heb je er altijd oelewappers tussen zitten, die het het geleerde aan hun laars te lappen en hun eigen koers varen. En ja, daar hebben de teams dus last van.

Het systeem van de KCBS voorziet er wel in dat de laagste score van de tafel weg valt en dat dus alleen de 5 hoogste scores tellen. Vandaar dus dat het in dit geval geen extra schade heeft aangericht. Maar er zijn wedstrijden waarbij je de pech kan hebben dat je gerecht wordt gejureerd op een tafel waarbij er 2 juryleden afwijkend jureren, en dan ben je wel het haasje.
 
DanBras zei:
Maar dit zijn dus ook de zaken die leert wanneer je een jurycursus volgt en gecertificeerd jurylid wordt. Alleen heb je er altijd oelewappers tussen zitten, die het het geleerde aan hun laars te lappen en hun eigen koers varen. En ja, daar hebben de teams dus last van.
En na 30 wedstrijden eigenwijs gejureerd te hebben, mogen ze zich Masterjudge noemen... :-S

En nu weer on-topic....
 
Ceriel zei:
En na 30 wedstrijden eigenwijs gejureerd te hebben, mogen ze zich Masterjudge noemen... :-S

En nu weer on-topic....
Maar voor Master Judge moet je eerst een keer meedoen met een wedstrijdteam en aanvullend een streng examen voor doen, om te laten zien dat je het in ieder geval wel weet en begrijpt  :D

En wat is hier off-topic aan dan? Moet je wel de rest ook quoten, want dat gaat gewoon over wat je als jurylid o.a. leert tijdens een cursus, dus dat is on-topic met de cursus die aangeboden wordt in de TS  :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan