BasBQ
Beef en Steak

KCBS Certified Barbecue Judge cursus 25 april 2015 - Hoofddorp

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.075
Wil je ook een gecertificeerde BBQ jurylid worden ? Dit jaar wederom in Nederland. Het Amerikaanse IO team komt zaterdag 25 april deze cursus geven.
Kosten 75,00 voor een KCBS lid en ? 125,00 voor niet leden. Voor niet leden de kosten zijn inclusief 1 jaar lidmaatschap van de KCBS.. Opgeven via harry@nkbbq.nl

Let op dit is waarschhijnlijk de enige CBJ cursus in de buurt van Nederland dit jaar!
 
Hier zitten veel mensen op te wachten! Straks even de agenda checken, maar dit klinkt als goed nieuws!
 
Ik prober al een jaar om deze cursus te volgen.
Ik had er graag bij willen zijn, maar ik vertrek op die dag voor een goede week op cruise-vakantie (Met de Zuiderdam van de Holland Amerika Lijn van Venetie via een aantal griekse eilanden naar Rome)
Wordt deze cursus ook nog op een andere datum gegeven?
 
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n cursus? Leer je daar te proeven en te waarderen, dus waar je op moeten letten bij het beoordelen van de smaak en gaarheid.
Ik heb helemaal niet de ambitie om jurylid te worden hoor, maar ik bekijk het meer als BBQ-er en kok, kan een dergelijke cursus je (ook) een betere bereider maken?
 
Sander, je leert op zo'n cursus te jureren volgens de regels van de KCBS.
Zoals hoe mogen de bakjes worden opgemaakt, wat mag er wel in en wat vooral niet.
Hoe kan je zien of iets gaar is, hoe werkt de puntenverdeling.
Wat mag je wel en niet doen tijdens het jureren en ga zo maar door.

Jureren is leuk en lekker om te doen, het kost je niks en je krijgt nog lekker te eten ook ;).
Als je ooit van plan bent om een KCBS wedstrijd te doen is het ook zeer handig om te weten wat wel en niet mag en waar de Jury op let.

Ren? ik denk niet dat er nog een andere cursus gegeven wordt in Nedereland dit jaar.
Waarschijnlijk us er een cursus bij de wedstrijd in Praag dit jaar en de wedstrijd in Salzburg.
 
Dank je Frits, lijkt me ontzettend leuk en leerzaam!
 
Dat is het zeker, en ook lekker want je krijgt gelijk wat te proeven :D
 
Opgegeven..!!! whoohoo :)
 
Deze cursus heeft mij een beter mens gemaakt.... Nee hoor, het is heel leuk en leerzaam, maar je leert alleen jureren volgens de regels van de kcbs. Handig als je in een BBQ team zit, dan weet je (nog beter) waar de jury oplet en vooral hoe de jury het beleeft.

En mocht je ooit ergens in de wereld zijn waar een competitie is dan mag je meestal wel aanschuiven :)
 
Gerard777 zei:
En mocht je ooit ergens in de wereld zijn waar een competitie is dan mag je meestal wel aanschuiven :)

( opschepmodus aan ) Zoals ik vorig jaar, in Silicon Valley ( opschepmodus uit)


 
En wat een mooie badge hangt er om je nek... supercool!
 
Ren? zei:
Ik had er graag bij willen zijn, maar ik vertrek op die dag voor een goede week op cruise-vakantie (Met de Zuiderdam van de Holland Amerika Lijn van Venetie via een aantal griekse eilanden naar Rome)

Nou Rene,
Ik hoop voor jouw dat de Zuiderdam in een betere staat van onderhoud verkeert als het vlaggeschip van de HAL, de Rotterdam....
 
Ik ga er toch mijn vakantie niet voor opgeven. Dan wordt ik gekielhaalt door vrouw en dochter:)
 
Vandaag een e-mail van Harry ontvangen met de bevestiging van de lokatie, brouwerij Klein Duimpje in Hillegom.
En gelijk maar betaald. :)

Citaat:

Beste Cursisten, Je krijgt deze mail omdat je hebt aangegeven om de Certified Barbecue Judge cursus te volgen.

Op 25 april wordt er door het International Outreach team (Wayne, Mariah, Debby & Bill) van de  KCBS een CBJ cursus gegeven. Elke cursist ontvangt een CBJ pin, pen, KCBS lanyard,certificaat en badge (wordt opgestuurd).


Locatie/location: Brouwerij Klein Duimpje
Hyacintenlaan 2A
2182 DE Hillegom
The Netherlands
https://www.kleinduimpje.nl/contact/
parkeerplaatsen in ruime mate aanwezig./parking space available

Aanvang: 09:00 en het duurt tot ongeveer 14:00. Een bijkomstigheid is dat deze dag ook de bloemencorso plaatsvind. !!! Hou hier rekening mee met aanrijtijd in de ochtend!!! Ga op tijd weg . Na de cursus kunnen jullie genieten de bloemencorso op het terras.

Starting 09:00 AM till 14:00 afternoon. On this day also flowerparade to enjoy. Be early because there will be a lot of traffic for this event.

Aansluitend is ook mogelijk om de tablecaptainscursus te doen, duurt ongeveer een 2 uur. Kosten ? 70,00 voor niet leden en ? 35 voor KCBS leden. Graag mij even mailen wanneer de deze cursus ook wil doen. Also available a tablecaptaincours. Length about 2 hours. Send me an mail if you want to follow this.


Betaling/payment:

Voor KCBS leden/members (dus met een geldig lidmaatschapnummer) zijn de kosten ? 75,00

Voor niet leden (non members) ? 125,00 inclusief 1 jaar lidmaatschap KCBS./ including one year membershipfee

Graag overmaken op NL80ABNA0901303429  tnv H.Havinga onder vermelding van KCBS CBJ + je naam/name.

BIC/SWIFT code ABNANL2A

We zien je graag verschijnen de 25ste April / Looking forward to meet you all on the 25th of april.


 
Ik ben er bij. heb er zin an  B-)
 
Ik ben er ook bij!

Voor de mensen die niet uit de Bollenstreek komen en de 25e bij de cursus zijn heb ik het tijdschema voor het bloemencorso in Hillegom even hieronder gezet:

HILLEGOM
Kruising N207   16.10
Centrum 16.50
Kruising Weeresteinstraat / Pastoorslaan / Oude Weerlaan 17.10
Haarlemmerstraat / Ford Museum 17.30

HERSTART / Ford Museum 19.00

Brouwerij Klein Duimpje ligt bijna pal aan de kruising N207.

Tevens is de N207 vanaf de A4/A44 een van de toevoerwegen naar de Keukenhof. Door het Bloemecorso zal het daar ook drukker zijn met toeristen en dagjesmensen ZEKER bij mooi weer.
 
Ik kan er helaas niet bij zijn.
Is er misschien al bekent wanneer de volgende cursus wordt gegeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan