Zoals de titel al doet vermoeden waren team Flame Riders dit weekend vertegenwoordigd op de bbq contest vaartse hoeven.
Dag 1 heeft @Ikbat de brisket op zijn smoker gemaakt, dag 2 heb ik hem op de big Joe gemaakt.
Dus voor de koe, kcbs brisket.
Bij Beef & Steak een hele mooie grain fed brisket besteld.
En deze daags voor de wedstrijd ontdooit.
Op wedstrijd dag vroeg avond begonnen met trimmen en er veel vet vanaf gesneden.
Misschien niet helemaal een pareltje maar ik was er gelukkig mee.
Hierna geiniecteerd met niet nader te noemen injectie en in de koeling gelegd.
Na een paar uur uit de koeling gehaald en royaal gerubt met (je raad het al) niet nader te noemen rubs.
Omdat we op dag 1 veel te vroeg klaar waren met onze brisket besloten om nu wat langer te slapen en om 2 uur alles op te starten.
Om 2 uur ‘s nachts dan ook de big Joe aangemaakt met slow roller en een flik stuk eikenhout erin gelegd.
Toen dit allemaal lekker aan het roken was de brisket erop gelegd.
Na 5 uur besloten om hem in te pakken, de bark was toen mooi droog.
Nu mocht hij door tot 93 kern, hierna ging ik prikken op gevoel.
Om 9.45 was hij zoals ik hem wilde hebben.
In de box dus, hij was veel te vroeg klaar.
Toen het eenmaal 13.00 was geworden en de pork naar de jury was hebben we de brisket uit de box gehaald en gesneden.
Eerst de point eraf, daar ga ik later nog burnt ends van maken, maar nu bezig met de flat voor de wedstrijd.
En na het snijden van de flat de box gemaakt voor de wedstrijd.
Heel bewust ervoor gekozen om geen burnt ends in te leveren, wat ze krijgen jureren ze en burnt ends zijn niet verplicht.
Toen alle hectiek achter de rug was en de boxen bij de jury stonden de point erbij gepakt en versneden in blokjes.
Een paar klonten roomboter en een scheut bbq saus erbij en hij mocht terug op de big joe.
Voor de oplettende lezer, links ligt Eendenborst (of was het nou gans? )
Dat was onze keuze voor de laatste categorie. “Chefs choice”
Affijn, toen ze er lekker uit zagen heb ik ze eraf gehaald en uitgedeeld aan het publiek samen met de rest van de brisket en pulled pork.
Helaas geen call gehad op de brisket, maar dat was niet erg in het deelnemersveld van 25 internationale topteams.
Dag 1 heeft @Ikbat de brisket op zijn smoker gemaakt, dag 2 heb ik hem op de big Joe gemaakt.
Dus voor de koe, kcbs brisket.
Bij Beef & Steak een hele mooie grain fed brisket besteld.
En deze daags voor de wedstrijd ontdooit.
Op wedstrijd dag vroeg avond begonnen met trimmen en er veel vet vanaf gesneden.
Misschien niet helemaal een pareltje maar ik was er gelukkig mee.
Hierna geiniecteerd met niet nader te noemen injectie en in de koeling gelegd.
Na een paar uur uit de koeling gehaald en royaal gerubt met (je raad het al) niet nader te noemen rubs.
Omdat we op dag 1 veel te vroeg klaar waren met onze brisket besloten om nu wat langer te slapen en om 2 uur alles op te starten.
Om 2 uur ‘s nachts dan ook de big Joe aangemaakt met slow roller en een flik stuk eikenhout erin gelegd.
Toen dit allemaal lekker aan het roken was de brisket erop gelegd.
Na 5 uur besloten om hem in te pakken, de bark was toen mooi droog.
Nu mocht hij door tot 93 kern, hierna ging ik prikken op gevoel.
Om 9.45 was hij zoals ik hem wilde hebben.
In de box dus, hij was veel te vroeg klaar.
Toen het eenmaal 13.00 was geworden en de pork naar de jury was hebben we de brisket uit de box gehaald en gesneden.
Eerst de point eraf, daar ga ik later nog burnt ends van maken, maar nu bezig met de flat voor de wedstrijd.
En na het snijden van de flat de box gemaakt voor de wedstrijd.
Heel bewust ervoor gekozen om geen burnt ends in te leveren, wat ze krijgen jureren ze en burnt ends zijn niet verplicht.
Toen alle hectiek achter de rug was en de boxen bij de jury stonden de point erbij gepakt en versneden in blokjes.
Een paar klonten roomboter en een scheut bbq saus erbij en hij mocht terug op de big joe.
Voor de oplettende lezer, links ligt Eendenborst (of was het nou gans? )
Dat was onze keuze voor de laatste categorie. “Chefs choice”
Affijn, toen ze er lekker uit zagen heb ik ze eraf gehaald en uitgedeeld aan het publiek samen met de rest van de brisket en pulled pork.
Helaas geen call gehad op de brisket, maar dat was niet erg in het deelnemersveld van 25 internationale topteams.