Beef en Steak

Karbonades st Louis style experiment

elvisron

Kooltjesharker
Stja, 2 weken terug kwam mijn vrouw thuis met karbonades.
Het was lekker weer dus of ik niet iets wist om ze op de Q klaar te maken. uuuuhhhh
Nauw vlug efffe op het genootschap zoeken en natuurlijk kwam ik wat tegen
Karbonades st Louis style, dat zag er lekker uit dus het recept gaan lezen.
Al vlug kwam ik er achter dat dit toch wel redelijk wat tijd nodig heeft om op deze manier klaar te maken en net die tijd was weer wat beperkt.
Toch wilde ik van dit recept gebruik maken, dus besloot ik wat te experimenteren.
Al had de vrouw wat minder vertrouwen in me  :-O

Dus de karbonades lekker in gesmeerd met mosterd en mijn BBQ rub er op, althans dat dacht ik.
Bleek mijn rub vochtig geworden te zijn ( waarschijnlijk nog vocht in het potje na het afwassen).
Dan maar een kant en klaar rubje van de Lidl.
De Q verwarmt tot een 160 graden. en de karbonades er op gelegd

DSC01576_zpsff9535e4.jpg
[/URL]

De karbonades eerst direct op de grill tot ze een mooi kleurtje hadden en daarna half uurtje indirect laten liggen.
Hierna de karbonades in gesmeerd met BBQ saus en ingepakt in aluminiumfolie en een kwartiertje laten liggen.

DSC01578_zpsc4838f20.jpg
[/URL]

na het uitpakken nog even terug op de grill en dan maar op dienen.

DSC01579_zpsa3edc2d1.jpg
[/URL]

DSC01580_zpsfa4668e1.jpg
[/URL]

Nou er kwam een lekker sappig en zacht stukje vlees van de Q dat heerlijk smaakte.
En.....de vrouw had weer wat meer vertrouwen in me  :D

Lust ik!

Lekker hoor, maar St. Louis style houdt in dat je ze in een mengsel van BBQ saus en bier laat garen ;)

noskos zei:
Lekker hoor, maar St. Louis style houdt in dat je ze in een mengsel van BBQ saus en bier laat garen ;)

hoi noskos, dat klopt had ik idd ook gelezen, maar ja donker bier had ik ook niet.
Dus vandaar dat ik er experiment bij gezet had.
eigenlijk maar gedeeltelijk st louis style  :-S

Nee, gewoon low en slow ;) Nix St. Louis :D

Lekker, lust ik!!

Terug
Bovenaan Onderaan