Beef en Steak

karbon steel griddle kamado joe gerechten?

Stefan206

Tondelzoeker
Hallo, ik ben in het bezit van de karbon steel griddle op een classic 3 kamado joe.
Nu ben ik op zoek naar ideeën voor een recept.
Die smashburger die ken ik inmiddels wel. En die blijft er vaak op gemaakt word! No worries!
Maar ik moet eerlijk bekennen, daar blijft het voor nu ook wel bij. Ik ben dus op zoek naar inspiratie?
Wie heeft er leuke ideeën?

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Shoarma met extra paprika en ui . Broodjes opsnijden en door het uitgelopen vet wat bakken en wat kersen hout als rook hout .
Afmaken met eigen gemaakte knoflook saus en eikenbladsla melange.😋

Had bij een cursus Thaise viskoekjes gemaakt.
Genoeg recepten van te vinden en met wat olie prima te maken op een griddle.

Klinkt heel lastig maar komt neer op een Thaise curry pasta mengen met aardappelpuree, vis fijn gesneden en groentjes fijn gesneden. E. Dan kneden tot een hockeypuck.

Sardientjes ala plancha

Zelf rösti rondjes maken

Gamba's, maar kan je evengoed grillen. Maar evengoed een stukje vis schroeien, mosseltjes koken en dan in de schelp met sausje erover. Iets gepaneerd bijvoorbeeld, want dat smaak toch beter met wat vetstof

Om eerlijk te zijn komt die plaat hier ook quasi alleen maar boven voor smash burgers en per toeval vorig weekend voor mijn steak omdat ik pizza aan het bakken was. Maar voor de rest heeft dat "limited use" hier bij ons. Nuja limited ... we eten toch bijna om 2 de weken smash burgers

Sowieso alles waarvan je niet wilt dat het tussen je roosters valt.

Lekker gesneden groentes die je wilt aanbakken, kleinere visjes of schaaldieren zoals genoemd.

Maar ook een eitje dat je wilt bakken voor over de hamburger.

Laten we wel zijn, een griddle is gewoon een bakplaat. Dus alles wat je in een pan zou maken kan ook op een griddle.

in dit geval raad ik je YouTube daar staan zoveel heerlijke recepten, je komt ogen tekort 😉.

Laten we wel zijn, een griddle is gewoon een bakplaat. Dus alles wat je in een pan zou maken kan ook op een griddle.

in dit geval raad ik je YouTube daar staan zoveel heerlijke recepten, je komt ogen tekort .
Dat is natuurlijk wel zo. Maar veel pangerechten maak je ook op het rooster of in een DO. Snap dat je dan zoekt naar gerechten waarbij de griddle een streepje voorheeft op andere accesoires.

Terug
Bovenaan Onderaan