BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 7! Voorjaar 2016

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Een nieuw jaar, nieuwe kansen en weer een nieuwe ronde Heatermeters.

Het wordt weer V5.0 net als de vorige keer.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

HM5.0%20SMD%20Combi-4.jpg


petg-1_1.jpg


- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM V5 printje te bouwen en een kastje. De SMD IC's zitten al op de printjes, de rest van de onderdelen zijn los! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je zelf moeten regelen.

DIY-1.jpg



Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. De prijzen zijn hetzelfde gebleven tov. de vorige ronde.

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM SMD combi printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM V5 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, zilver (glimmend grijs) en blauw.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--  (Als er een thermokoppel HM of kit wordt besteld is ??n van de probes een thermokoppel.)
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.


Ik ga maximaal 12 Heathermeters bouwen, dit is incl. de DIY kitjes. Inschrijven kan totdat de lijst vol is of tot en met zondag 21 februari.
Er zijn inmiddels 12 aanmeldingen binnen, er kan niet meer besteld worden!

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PB een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.

Het is ook mogelijk om losse blowers, food probes en thermokoppels te bestellen, dit kan totdat de inschrijving stopt en alleen via een PB.
 
Aanmeldingen Complete HM;

pietpukje
EdwinK
Dr3s
denniz
Martijn Tje
Johnnybgood
Ramsteen
Jos
Hermanusb

Aanmeldingen DIY Kit;

hamaesir
Looney
krelis_1976
peter_slee  (1e reserve)
 
Aangemeld, samen met de roto damper van Gilles, wordt het weer een leuk klusje.
Hij mag van mij ook als diy verzonden worden (maar wel compleet dan). Ik heb geen zin om op een Chinese site een raspberry PI  met display te zoeken. En hier in NL ben je er zo ?80 voor kwijt wat niet opweegt tegen de prijs voor de diy.
En een beetje solderen is geen probleem.

 
Nosmo, ik heb je een PM gestuurd via tapatalk ;)
 
Ik doe ook graag mee. Problemen met de temperatuurverdeling in mijn smoker, dus we pakken het nu maar eens goed aan!
 
Je staat op de lijst!
 
Dank nog voor de moeren en doe graag me met deze ronde! Formulier ingevuld.
 
PM verstuurd, ga hem zo goed als zeker bestellen.
Hoeveel probes zijn er tegelijk op aan te sluiten?
 
Ramsteen zei:
PM verstuurd, ga hem zo goed als zeker bestellen.
Hoeveel probes zijn er tegelijk op aan te sluiten?

Er kunnen maximaal vier probes tegelijkertijd aan. E?n probe voor de BBQ temperatuur en drie voor het vlees.
 
Het lijstje is weer bijgewerkt, alweer tien liefhebbers. Nog twee te gaan......
 
Er zijn inmiddels 12 aanmeldingen binnen, iedereen die zich nu nog aanmeld komt op de reserve lijst!

Ik ga de komende dagen de bevestigingsmails sturen met de betalingsgegevens, zodra zodra alle betalingen binnen zijn ga ik spullen bestellen en kan de pret beginnen! ;)
 
Mooi!
Ben mij al aan het inlezen. Ik was juist aan het kijken voor de PartyQ, maar al snel bedacht ik mij dat ik voor de digiq of cyberq zou gaan. Nu komt deze ronde HM toch wel erg goed uit, scheelt aanzienlijk in de kosten!
Kan al niet wachten tot ik er mee kan experimenteren :D
 
Gelukkig was ik deze keer nog net op tijd.
 
Ik heb net een aantal bevestigingsmails verstuurd. Kijk alsjeblieft even goed na of alles klopt, ik kan aardig solderen maar mijn administratieve skills zijn wat minder goed ontwikkeld dus het is best mogelijk dat er ergens een foutje in geslopen is. ;)

Ik heb nog niet alle emails verstuurd, dus nog even niet wanhopen als nog niets in de inbox gevonden hebt. De rest verstuur ik morgen.
 
Vandaag overgemaakt.

Succes met het bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan