BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 6!

Even aan de slag met mijn nieuwe HM. Morgen een PP sessie dus even instellingen veranderen.

Als normale computergebruiker zit ik eerst te kijken naar een display poort (HDMI/VGA). Niets te vinden natuurlijk. Zoeken naar een USB HDMI/VGA kabel (ik heb zo her en der nogal wat verzameld) maar helaas. De moed zakte me al in de schoenen. Toch maar eens verder op het forum gezocht en daar de handleiding van HM 4.2 gevonden (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6237.0). Joepie!!! we kunnen verder.

Het eerste dat me gebeurde was dat het IP adres op de LCD (192.168.201.1) afweek van het IP adres op mijn router (192.168.xxx.xxx). Via het laatste adres kon ik op de HM. Netjes de handleiding gebruikt en het ging voorspoedig totdat ik een statisch IP adres wilde invoeren. Netjes de reservering op mijn router gemaakt maar de HM kwam steeds met een ander adres. Na "Save and Apply" blijft hij maar op "Waiting for changes to apply" staan. Bij een 3e keer proberen de eerdere tip maar eens ter hand genomen.... 15 a 20 seconden wachten dan verder. Nu lukt het wel, de Wifi heeft een static IP. Hetzelfde bij de LAN gedaan en jawel hoor... een static IP.

Bij System > System nog even de datum en tijd met de browser gesynchroniseerd en een herkenbare naam gegeven (HeaterMeter) :)
Ook nog even een emailadres toegevoegd en klaar voor vanmiddag. De Wifi lijkt wat instabiel (wel/geen connectie).. dat is dan voor morgen.
 
Norbert zei:
Hoi Joko,

Goed idee! Als ik de HM goed bekijk (ik heb er dus ook 1) dan zitten er 4 schroefjes in die los te maken zijn. Als je er 2 (of 4 voor meer stevigheid) losmaakt en er langere in schroeft kun je aan de achterkant met een ringetje (tussen HM en statief) en een moertje een statief vastmaken.

Norbert.

Dag Norbert,

Hoe bedoel je dat precies? Sorry, ik zie het namelijk nog niet voor me...
 
Vandaag de maiden run gehad met 3-2-1 ribs. Leuk ding! M'n zwager had hem gisteren ge?nstalleerd, heb er weinig verstand van. Heb hem beloond met tijgergarnalen voor de lunch en zalm op plank met Hasselbacks als diner. Iedereen blij  :D
qcDEtOHFq7vvXhEUneC3C01kRAN7R399oMXGmb_vHqlL5l7pf57hL2CzCCcJNp6ArqChSr9K2VRtJLqz-ZkIdH6LSx8CqRE3911vWtnlRpVNFyJ-5P4ziKCgCeQw33pCkCDKARMUgf5ZjsKN2eQByc93Api9mn986a6wH7ktosEuZyAmQSK3p7ZeAQAxbHgyMNKZd-REM8yKvPoNa60eSz_S0vuYxj73-3_kq8D3at8-I0Mp5ItrMgiPq3JWxdyVzrbju7Hv8lw-GyfriCVTZHYw0NpDybfw1KrtWuVH3aYY93DZsebqqopXke4cBp73yIqfAxR-sqRtJvnCnnVfMUpklKIItXzQwS9B1fv_JibflFbatU4GAy5nuFDYHqmhiSt9LE0UJoFy-JNsooyTkwrguNZhkjtELL4xItWLM9rUM-fyV5mbMoJ-NEYWT2pkg7LezK1-C0nvumy053FZsmmkMbm4PzfirV9yVyi2PFWheT0TtA_w5BdNK9csqz84SqFDmKyhU2seKq_VkvAesKiIkzfKcvZOhT0J-2WT8w4=w582-h775-no


rSdPA4_fxNf08M87hBjjs7WqYgkETKw64WveqP1QR49hRI7n1VgRNLQEHI_W5vLn5gHkKZoqmAAsSkiOHrXJu_yHacwqoKP-wjQY32N8DjP5Jd4SPkAvnWf99GWpqYFf-dxrJoyjtTSMs4V1OzkSN7gVN6vgWc4iMkTyXTPJjY78_UYqzb5ulAbF2ycxtv2HB6QaFAZ9ZzBQ6ND1rZctzD1Gow-9xEchRK2SzM7ylXeCm6rKow0kzZgybGHUWzPQyGilw3E6hoJyUPoolW5fc9PGYgJBTVLM8pIQZri7R-MmlrecV6AVQmws9f5QluikvLHXxY3KJ95FQNDUrx_ZMMB4TY8FFoOyVX_MAyoU-h14RXKm8IRvByWxC4LD3yJgyc58qIzdXuDgHk2sGFPFJ7uEbREi-Kx1fpjUa4ahUfuOpzrquA3T6cOawN6KV0fgzoXGOUd8won1LeiMPeHZNpL1oXFWHq8m1XFsjzM_cFtEFicxOBpXuJUcpLx3wci9UPYsdylBOhsYGD4OuqmlpUm8pggbKFAv50STPJyWizI=w1074-h742-no
 
joko zei:
Piet, kun je mij vertellen of er ruimte is om twee boutjes en moertjes op de achterkant te plaatsen, zodat ik hem op een statief kan plaatsen?
Zie dit draadje: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11913.0

Of is het handiger om dit met klittenband oid te doen?

In de achterkant van de behuizing zitten al twee sleutelgat-vormige uitsparingen voor montage voorbereid. Je moet ze alleen even met een scherp hobbymesje open maken. Dit gaat het beste als je de behuizing even openmaakt, dan kun je ze ook het beste zien zitten.

HM%20SMD%20V6.1%20TC%20Bot.png
 
Dat is nog eens meedenken, Piet. Top! Geschikt voor de Flex Neck Magnet Mount van BBQ Guru, neem ik aan?
Wordt mijn eerstvolgende aankoop bij Vuurenrook.nl :)
 
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het ergens compatibel mee is, ga er in ieder geval niet vanuit dat het zonder aanpassingen op een BBQ guru mount past.
 
renedv en renevw zijn inmiddels druk aan het solderen geslagen ;) Biertje erbij...
 
Ik kreeg onderstaand emailtje van Auber Instruments over de Thermokoppels die ik de laatste twee keer heb bijgeleverd met de heatermeters.

Het blijkt dat het metalen buisje dat aan het eind van de thermokoppels geklemd zit los kan raken. Het is mogelijk om het buisje wat vaster om het kabeltje te knijpen (met een waterpomp- of combinatietang) mocht het te los zitten. Mocht dit problemen opleveren of als de sensor al beschadigd is geraakt dan geeft Auber gewoon garantie en kan ik met de volgende batch onder garantie extra probes meebestellen. Wat ik in dat geval wel nodig heb zijn foto's van de schade.

Hi Piet,

Greetings. We are contacting you regarding a issue in our TC-K6A sensor. A couple of our customers have contacted us as the thermocouple wires were pulled out of the stainless steel sheath after a few use. So far the failure rate is 2.3%. This issue can be prevented by crimping the sensor with a pliers. Please see the attached picture for a sensor that failed and a sensor being crimped (red arrow). If you can fix this issue for the sensor that you still have on hand or inform your customer, that will be great. If your customer already experienced the same kind of failure, please collect some pictures and let us know. We can ship replacement sensors to you with your next order. 

Please let us know if you have further questions.

Best,

Sharron

TC-K6A%20sensor%20crimping.jpg
 
Erg mooi smd printontwerp van de heatermeter  :)
Wordt er komend jaar nog een ronde heatermeters gedaan of zijn er nog printen en componenten over van de afgelopen ronde ?
 
Rakky zei:
Erg mooi smd printontwerp van de heatermeter  :)
Wordt er komend jaar nog een ronde heatermeters gedaan of zijn er nog printen en componenten over van de afgelopen ronde ?

Ik heb nog printjes genoeg, ook heb ik de meeste onderdelen op voorraad. Helaas is mijn 3D printer op dit moment niet operationeel (grote upgrade) dus kan ik geen kastjes printen.

Als mijn 3D printer het weer doet zal ik wel even een schreeuw geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan