BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, de derde ronde!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
De kogel is door de kerk, er komt een derde ronde heatermeters voor genootschapsleden die minder handig met de soldeerbout zijn.!

Het wordt versie 4.2, dit is een sterk verbeterde versie ten opzichte van de vorige.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen. Er zijn 20 printjes besteld dus ik kan in totaal maximaal 20 heatermeters of sets maken.

De HM4.2 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe. Ik ben lang aan het zoeken geweest waar ik de benodigde extra onderdelen het goedkoopst zou kunnen inkopen maar sommige onderdelen (met name de connector) zijn zo lastig te krijgen in Nederland dat het voor mij niet mogelijk is om dit voor een aantrekkelijke prijs aan te bieden, daarom kan ik de thermokoppel optie helaas niet aanbieden. 


Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen.

Om dit  te voorkomen wil ik het volgende gaan aanbieden;

- Optie 1: Standaard pre-build HM's als complete set met als opties de blower en een extra set probes net zoals bij de vorige serie.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen. Optioneel zijn hier ook probes en een blower bij te bestellen.

Mochten er na het project nog printjes over zijn gaan die in de losse verkoop.

De prijzen zijn hetzelfde gebleven ten opzichte van de tweede serie

De eerste optie komt op ?146,-- excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM 4.1 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick, twee probes, een grill clip en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?69,-- excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, rood, grijs (zilver), oranje, blauw en groen.

Optioneel zijn;
? Een Auber 6.5 CFM blower voor ?45,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM en er zijn div. adapters te verkrijgen voor andere BBQ's en die kan ik gewoon meebestellen. Kijk even op de Auber website voor de verschillende types en prijzen.
? Een extra set probes voor ?22,--

De prijs van de Auber blowers geldt alleen als ik er zes of meer bestel, anders worden die ongeveer een tientje duurder.

De inschrijving loopt t/m 8 augustus , en aanmelden kan alvast via dit draadje of via een PM aan mij.


Aanmeldingen Complete HM;
eikie
Ezechiel
Mosseltje
wimpie007
Houseman
sheepdog
bprevaes (bbqforum)
xerogee
morphie
El Fumarole
Ivo-tje

Aanmeldingen Bouwpakket;
Jonazz
YannickVR
 
je hebt de smaak goed te pakken
 
Zou je misschien een extra fan mee kunnen bestellen Piet?
 
Heb wel interesse in een kant en klare (mijn soldeerskills zijn minimaal). Lever je ook weer een fan indien gewenst (en extra betaald)?
 
Wat zijn dan de verbeteringen Piet? ( ik moet de mijne nog uitproberen.... )
 
Hier ook heel veel interesse voor kant en klare hm.
Super actie.
 
Hier ook heel veel interesse in een kant en klare HM met een fan en een adapter voor een BGE large.
 
Ik heb de start post aangepast met de prijzen en wat extra informatie!
 
Leo zei:
je hebt de smaak goed te pakken

Het gaat steeds makkelijker Leo ;)

eikie zei:
Heb wel interesse in een kant en klare (mijn soldeerskills zijn minimaal). Lever je ook weer een fan indien gewenst (en extra betaald)?

Ja, de opties zijn hetzelfde gebleven tov. de tweede ronde. Ik heb de start post aangepast met alle prijzen en info.

wimpie007 zei:
count me in!
de complete, die is toch met pi he?
groeten,

Compleet met RPI, de complete wordt "plug and play" geleverd. ;)
 
Dominique zei:
Wat zijn dan de verbeteringen Piet? ( ik moet de mijne nog uitproberen.... )

De veranderingen zijn vooral intern maar de belangrijkste punten zijn;

  • Betere filtering van het probe signaal zodat er minder problemen zijn met ruis.
  • Thermokoppel support, dit is meer iets voor de zelfbouwers want dat ga ik dus niet aanbieden.
  • Veel betere layout van de print waardoor de probe ruis ook onderdrukt wordt.
  • Compactere bouwwijze zodat het kastje kleiner kan zijn.
  • Servo pulse spanning is nu 5V ipv 3.3V. Dat geeft betere sturing van de servo(optie) bij lange kabels.
  • TruVolt(tm) blower output - Geeft een betere regeling van de blower.
  • Software versie V11, geeft oa ondersteuning aan meer types wifi dongles,  en bevat een groot aantal bug fixes.

En........ het kastje is nu ook in het blauw te leveren!  <:p

IMG_2159.JPG
 
Nosmo zei:
eikie zei:
Heb wel interesse in een kant en klare (mijn soldeerskills zijn minimaal). Lever je ook weer een fan indien gewenst (en extra betaald)?

Ja, de opties zijn hetzelfde gebleven tov. de tweede ronde. Ik heb de start post aangepast met alle prijzen en info.
Zet me dan maar op de lijst inclusief blower... Ook als het aantal orders voor de blower lager is dan 6 en dus het totaal op een tientje extra komt. (EDIT ah, sta al op de lijst, bedankt).

(ik neem aan dat de et72 probes niet op een et-732 thermometer passen? De probes daarvan zijn (waarschijnlijk) kapot en met het extra setje probes zou ik dan mooi uit kunnen wisselen..)
 
Hoort weer iets mompelen over het oprichten van een standbeeld voor Piet.....
=D> =D> =D>
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
Wat zijn dan de verbeteringen Piet? ( ik moet de mijne nog uitproberen.... )

De veranderingen zijn vooral intern maar de belangrijkste punten zijn;

  • Betere filtering van het probe signaal zodat er minder problemen zijn met ruis.
  • Thermokoppel support, dit is meer iets voor de zelfbouwers want dat ga ik dus niet aanbieden.
  • Veel betere layout van de print waardoor de probe ruis ook onderdrukt wordt.
  • Compactere bouwwijze zodat het kastje kleiner kan zijn.
  • Servo pulse spanning is nu 5V ipv 3.3V. Dat geeft betere sturing van de servo(optie) bij lange kabels.
  • TruVolt(tm) blower output - Geeft een betere regeling van de blower.
  • Software versie V11, geeft oa ondersteuning aan meer types wifi dongles,  en bevat een groot aantal bug fixes.

En........ het kastje is nu ook in het blauw te leveren!  <:p

IMG_2159.JPG

OOOO, ja dat zijn hele goeie verbeteringen! ( ik heb dus geen idee waar het over gaat). Dus de mijne kan de kliko in... =))
 
Dominique zei:
OOOO, ja dat zijn hele goeie verbeteringen! ( ik heb dus geen idee waar het over gaat). Dus de mijne kan de kliko in... =))

Nou Domi, ik wil je wel matsen hoor, voor een leuk prijsje....
=))
 
ReneR zei:
Dominique zei:
OOOO, ja dat zijn hele goeie verbeteringen! ( ik heb dus geen idee waar het over gaat). Dus de mijne kan de kliko in... =))

Nou Domi, ik wil je wel matsen hoor, voor een leuk prijsje....
=))

Ik ga hem eerst maar eens uitproberen. Als ik kan leven met alle imperfecties hou ik hem ;)
 
Goed bezig Piet! Komt die software ook beschikbaar voor eerdere HM-versies? Die dongle-support vind ik wel handig, want nu moet ik zelf drivers installeren (ja, luiheid alom!)  :D
Remco
 
Terug
Bovenaan Onderaan