BasBQ
Beef en Steak

Kan schade aan het emaille van een Kamado kwaad?

Klopt, ik heb contact gehad met AH en die verwezen me door naar GG. Die zijn dan telefonisch weer niet bereikbaar (i.v.m. corona zeggen ze) dus je kunt een support ticket aanmaken op de website.

@Blackfortex ik vind dit ook altijd lastig. Wil het liefst dat ze hem omruilen, maar wat als het volgende ei dan ook schade heeft... Dan zijn we zo een paar weken verder. Heb geen zin in een hoop gedoe en negatieve energie die ik erin moet stoppen. Het zal voor mij ook afhangen van hoe netjes er gecommuniceerd gaat worden. We gaan het zien komende week, ik vertrouw op een goede oplossing :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier al een reactie/oplossing gekregen vanuit GG? Ik heb niets meer van ze gehoord na het indienen van mijn ticket afgelopen vrijdag.
 
Heeft iemand hier al een reactie/oplossing gekregen vanuit GG? Ik heb niets meer van ze gehoord na het indienen van mijn ticket afgelopen vrijdag.
Zondag toch besloten om nog even na te mailen over de aangeboden oplossing ‘ het flaconnetje koud emaille’. Aangeven dat ik het een te makkelijke oplossing vind en dat ik het ei graag omgeruild zie worden of een passende compensatie zou zien voor de geleden schade in de vorm van bijvoorbeeld een plate setter. Maandag mailde ze terug. De reactie van GG was dat ze het ei niet gaan omruilen met deze ‘lichte‘ schade en dat ze bij het opsturen van het flaconnetje emaille een kleine attentie mee sturen ter compensatie. Maar dat zal geen plate setter zijn, aldus GG.

Ben het er niet mee eens, maar ik ga er geen verdere energie in steken. Heb wel een hard hoofd in mogelijke schade afhandelingen in de toekomst, maar daar gaan we even niet van uit. Ben heel benieuwd naar de reacties op jullie meldingen. Ik ga hem gewoon lekker vuil maken zoals het hoort.
 
Als je niet tevreden bent mag je hem toch retourneren (14 dagen) als de betaling aan AH gedaan is zijn zij de verkopende partij en moeten zij het voor jou oplossen of retour nemen. Je moet je dan niet laten afschuiven naar de leverancier van deze BBQ.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
@Ferdi retourneren kan inderdaad, verzendkosten zijn dan helaas voor eigen rekening. Dat stond duidelijk vermeld bij aankoop op de website. En gezien het gewicht zal dat aardig wat kosten...

@Blackfortex bedankt voor je reactie! Dan zal ik wel dezelfde oplossing aangeboden krijgen. Wil dan wel zwart op wit hebben dat zelf repareren in dit geval geen afbreuk doet aan de garantie van het ei. En ben benieuwd wat jouw attentie gaat zijn ;)
 
@Ferdi retourneren kan inderdaad, verzendkosten zijn dan helaas voor eigen rekening. Dat stond duidelijk vermeld bij aankoop op de website. En gezien het gewicht zal dat aardig wat kosten...

@Blackfortex bedankt voor je reactie! Dan zal ik wel dezelfde oplossing aangeboden krijgen. Wil dan wel zwart op wit hebben dat zelf repareren in dit geval geen afbreuk doet aan de garantie van het ei. En ben benieuwd wat jouw attentie gaat zijn ;)

Half palletje €25.- max denk ik. Jammer maar dat is dan maar zo zou ik denken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je niet tevreden bent mag je hem toch retourneren (14 dagen) als de betaling aan AH gedaan is zijn zij de verkopende partij en moeten zij het voor jou oplossen of retour nemen. Je moet je dan niet laten afschuiven naar de leverancier van deze BBQ.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nope, ze spelen dit heel slim. Jij koopt een waardebon en die geef je uit (op de enige plek waar dat kan) bij de webshop van guru.
Op die manier heb je betaald aan guru, met een waardebon maar dan nog. AH is er op die manier dus volledig tussenuit.
Maargoed als je een defect of kapot product krijgt heeft de verkoper dit op te lossen op een acceptabele manier.
Ik vraag me af wat een rechtsbijstandverzekering hier bijvoorbeeld van vind...
 
Idd slim van AH, maar druk op de ketel houden en erop aandringen dat het naar tevredenheid opgelost wordt bij de verkopende partij. Ze moeten wel de kans krijgen om het op te lossen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zojuist (na 7 dagen wachten) een reactie gehad van Grill Guru, de Kamado wordt omgeruild :) "We hebben de foto's bekeken en willen je graag een nieuwe Grill Guru Kamado CLassic Medium aanbieden. Dit kan alleen wanneer de Grill Guru kamado nog niet gebruikt is."

@Raymon, @Blackfortex, als jullie de Kamado nog niet gebruikt hebben kun je hier dus ook op aansturen. En nu maar hopen dat de nieuwe Kamado die geleverd wordt in betere staat is... 🤞
 
Bijna 2 weken na de levering van de beschadigde GG heb ik vandaag een nieuwe ontvangen, die gelukkig wel goed is :) Communicatie vanuit GG was een drama (uiteindelijk zelf gebeld met de transporteur omdat ik ook geen verzendbericht ontving) maar uiteindelijk dus wel goed opgelost.

Eind van de middag aangestoken en een eerste testrun gedaan. Afstellen van de temperatuur ging makkelijker dan ik had gedacht en bleef ook mooi stabiel. 2,5 uur laten branden op ± 200 graden, ergens gelezen dat dat goed is voor de laatste verfrestjes.

Ik heb houtskool van Dammers en deze vond ik wel een klein beetje stinken... rook was prima, aangestoken met 1 wokkel in het midden. Misschien ben ik ook wat overdreven kritisch geworden na al het gedoe met GG ;) Hoe dan ook, we kunnen aan de slag! Morgen maar eens naar de Makro/Sligro voor wat lekkers om hem dit weekend echt in te wijden.

Foto 14-05-2020 17 11 36.jpg
 
Fijn dat je er een hebt ontvangen zonder beschadigingen! Jammer dat de communicatie een drama is. gisteren zou mijn flaconnetje koud emaille geleverd worden volgens de track an trace van dpd bij het afhaalpunt. De track en trace geeft aan dat hij klaar ligt maar het afhaalpunt heeft niks gehad. Dpd is telefonisch niet te bereiken. Ik wacht morgen nog even af en anders neem ik weer even contact op met GG
 
Ik heb houtskool van Dammers en deze vond ik wel een klein beetje stinken... rook was prima, aangestoken met 1 wokkel in het midden. Misschien ben ik ook wat overdreven kritisch geworden na al het gedoe met GG ;)

Houtskool is een natuurproduct en het roken/stinken ligt voor een groot deel aan de fabrikant hoe (snel) hij het hout tot houtskool verwerkt.
Als de vraag hoog is gaat de productiesnelheid omhoog, dit betekent dat de kans groter is dat er tijdens de omzetting van hout naar houtskool teerresten achterblijven in het houtskool dan wanneer de productiesnelheid laag is), teer komt van nature voor in hout.
De omvorming van hout naar houtskool noemt men overigens pyrolyse
Hier heb ik met Jan Dammers van Dammers houtskool een aantal jaren geleden een conversatie over gehad,
het is dus niet uit de lucht gegrepen;)
Stukken houtskool die erg glimmen, gele vlammen geven en roken zijn dus niet goed gepyrolyseerd en kun je het beste verwijderen.
Als er nog steeds nare luchtjes vanaf je houtskoolvuurtje komen is het een kwestie van wachten totdat de teerrresten verbrand zijn.
Overigens heeft Marabu houtskool hier in mijn ervaring het minste last van, maar Marabu vind ik persoonlijk geen allrounder, het is meer een low en slow houtskool, Dammers Restaurant en Fire Up Restaurant (Zuid-Afrikaanse Acacia (Black Wattle))zijn zachtere soorten die all round te noemen zijn maar wel meer last van slechte pyrolyse kunnen hebben.
De snoeiharde Black Ranch Quebracho heeft naar mijn mening het meeste last van slechte pyrolyse.
 
Mijn pakketje lag toch bij het afhaalpunt. Ze hadden mijn pakketje verward met de andere leveringen van 200fahrenheit. Ze verkopen zelf ook 200fahrenheit aanverwante producten. Heb het flaconnetje emaille binnen. Als attentie heb ik het ‘ we cant bbq ‘ receptenboek ontvangen.
 
Ik ben blij dat ik de mijne verkocht heb en een large gekocht heb hier passen me ribs net op de medium zou dus veel te klein zijn achteraf gezien. Ook heb ik nu een flip grid met pizza steen.
 
Product wat hiervoor geschikt zou kunnen zijn is Remaille https://remaille.dtc-bv.com/eigenschappen/
Ik wil dit ook op mijn weber gebruiken maar tot 145 gr. Dat is misschien voor een ei voldoende maar mijn weber is niet geisoleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan