BasBQ
Beef en Steak

KamadoXL bluetooth thermometer

paultjoew

Tondelzoeker
Berichten
16
Hoi,
Gisteren bij de xenos deze thermometer gevonden, afgeprijsd naar 15 euro. Straight outta china.
hxtZa8t.jpg

Gratis app er bij downloaden en koppelen.
De probe is ongeveer 10 cm lang. Niet gechikt voor hele grote stukken vlees dus, maar boor op mn weber 47 is het afdoende.
Eerste ervaringen, koppelen gaat vrij lastig maar als het eenmaal gelukt is dan werkt het prima. Duidelijke app met presets en de mogelijkheid om zelf standaard instellingen te maken.
Het bereik is niet veel soeps. Binnenshuis 5 meter. Volgens de verpakking heeft ie een bereik van -30 tot +250 C.
Wat niet kan is een alarm instellen voor als iets is afgekoeld tot een bepaalde waarde. Bijvoorbeeld wanneer je iets wat 20 graden is afgekoeld wilt hebben naar 10, zal het alarm af gaan omdat je temperatuur boven de gestelde limiet is, dus zal je product wel klaar zijn. In de praktijk zal dit ook niet heel vaak nodig zijn maar ik kan me voorstellen dat je het wil. Er zit wel een mooie grafiek functie bij zodat je het verloop kan zien.
Ik denk dat er wel een paar graden speling in zit. In de vriezer geeft ie nu -26 aan.
In kokend water geeft ie echter strak 100 graden aan.
Als de weber aangaat zal ik m testen op een echt stuk vlees.
Iemand anders ervaringen met deze thermometer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan