BasBQ
Beef en Steak

Kamado rookie

Hertog

Tondelzoeker
Berichten
13
Goedemorgen,

Bij deze wil ik mij even voorstellen.
Ik heb afgelopen maandag mijn eerste kamado mogen ontvangen. En via dit forum wil ik graag wat meer te weten komen over het koken met een kamado bbq. Een inkbird kern thermometer is inmiddels al besteld dus het begin is gemaakt.

Mvg,
Jan
 
Dank Frits!

Dit is trouwens mijn hagelnieuwe starters kamado, bedoeld als bbq voor "er bij" naast de grote stenen bbq.

Accesoires vinden is wat lastiger, maar de aanschaf was een dusdanig mooi dealtje dat ik dat voor lief neem.

IMG-20220613-WA0009.jpeg
 
Welkom op het Genootschap Jan.
Dat is een fijne kamado om mee te beginnen, veel plezier ervan!
 
Welkom en veel plezier met je eerste kamado, hier ga je vast genoeg informatie vinden
 
Welkom op het forum, mede kamado rookie hier 😄
 
Welkom
 
Dank Frits!

Dit is trouwens mijn hagelnieuwe starters kamado, bedoeld als bbq voor "er bij" naast de grote stenen bbq.

Accesoires vinden is wat lastiger, maar de aanschaf was een dusdanig mooi dealtje dat ik dat voor lief neem.

Bekijk bijlage 41222

Welkom! En wat is de doorsnee van het rooster? Moet best wat voor te vinden zijn.
 
Welkom! En wat is de doorsnee van het rooster? Moet best wat voor te vinden zijn.
Rooster doorsnede is 33cm. Binnenwerkse diameter van de vuurpot varieert een beetje tussen 28,2cm tot 28,4cm.

Een mooie plate setter is al een mooie aanvulling lijkt me. Het Liefst eentje met twee halve maan schijven lijkt me erg handig. Een divide and conquer zou een optie kunnen zijn maar die vind ik dan weer erg prijzig. De plate setter square van de Bastard compact lijkt me bijzonder geschikt, alleen kan ik daar nergens afmetingen van vinden. Mocht iemand hier de maten van weten (of van de vuurring van de bastard compact), dan houd ik me aanbevolen!

the-bastard-platte-setter-square.jpg
 
Welkom Jan!
 
Welkom Jan, veel plezier met je kamado.
 
Dank voor het verwelkomen en de suggesties!

Zo'n deelbare deflectorplaat (2 halve stenen) heeft denk ik toch mijn voorkeur i.v.m. flexibiliteit.

Zaterdag effe langs bij bbq experience hier in Roosendaal om een beetje te meten en bekijken welke accesoires van welke merken er eventueel zouden passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan